VIRHEILMOITUS PITÄÄ TEHDÄ MATKAKOHTEESSA

Pariskunta majoitettiin Kosilla hotelliin, jossa oli täysin mahdotonta nukkua öisen metelin vuoksi. Matkalta palattuaan he vaativat hyvitystä 25 prosenttia matkan hinnasta. He olivat nukkunet aamupäivisin, jolloin opas oli ollut lyhyen aikaa tavattavissa, minkä vuoksi metelistä ei tullut reklamoitua kohteessa. Matkanjärjestäjä totesi, että saaren säännöt kielsivät kovaäänisen musiikin soittamisen klo 23 jälkeen. Jos opas olisi tiennyt häiriöstä, hän olisi ottanut yhteyttä viranomaisiin, jolloin olisi ryhdytty toimenpiteisiin niiden lopettamiseksi.

Kuluttajariitalautakunta totesi, että virhe olisi ollut korjattavissa hotellia vaihtamalla tai muulla tavoin. Lautakunta ei suosittanut hyvitystä, koska virheestä ei ollut ilmoitettu kohteessa. Valmismatkaehdot edellyttävät, että virheestä, joka voidaan korjata matkakohteessa on ilmoitettava oppaalle tai muulle matkanjärjestäjän edustajalle niin pian kuin mahdollista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.