• Teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyys
  • Artikkeli
  • Vertailun tulokset
  • Kaksi puhekuplaa.

    Teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyys

    Vertailimme teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyksiä ja kuluttajariitatapauksia. Yksi teleoperaattori on viime vuosien tapausten valossa päätynyt sopuun muita varhaisemmassa vaiheessa, toisen palveluntarjoajan asiakkaat joutuvat odottamaan muita useammin kuluttajariitalautakunnan päätöstä.

     

    Vertailumme sisältää vertailutaulukon ja kattavan artikkelin.

    Kaksi puhekuplaa.
    Elisan myymälä.

    Mikä operaattori palvelee parhaiten?

    Puhelinoperaattori valitaan usein hinnan perusteella, mutta kun asiat eivät toimi sovitusti, korostuu asiakaspalvelun rooli. Yksi merkki toimivasta asiakaspalvelusta on se, että yrityksestä valitetaan harvoin kuluttajariitalautakuntaan asti. Artikkelissa perehdymme tarkemmin operaattoreiden riitatapausten määriin ja kuluttajariitalautakunnan päätöksiin.

    Tutustu artikkeliin

    Mitä vertailu sisältää?

    Puhelinliittymän kilpailutus tehdään usein hinnan ja tiedonsiirtonopeuden perusteella, mutta ne eivät takaa, että kuluttaja on tyytyväinen teleoperaattoriin. Vertailimme DNA:n, Elisan ja Telian asiakastyytyväisyyttä ja huomasimme, että riitatilanteissa sopuun pääsy ei ole itsestään selvää.

    Asiakastyytyväisyyden arvioinnissa tarkastelimme kuluttajariitalautakuntaan päätyneitä riita-asioita, riippumattoman EPSI Ratingin kuluttajatyytyväisyysarvioita sekä liikenne- ja viestintävirasto Traficomin keräämiä puhelinpalveluiden vastausaikoja. Lisäksi keräsimme yrityksiltä tiedot asiakaspalvelukanavista ja niiden aukioloajoista. Kaikki nämä tiedot löydät kattavasta vertailutaulukostamme.

    Yksi teleoperaattori päätyy keräämiemme tietojen valossa kuluttajan kannalta positiiviseen loppuratkaisuun eli sopuun mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Toisen operaattorin asiakkaat joutuvat odottamaan muita useammin kuluttajariitalautakunnan päätökseen saakka, jossa kestää tyypillisesti noin vuoden verran.

    Operaattoreiden vertailu on julkaistu verkkosivuillamme 6.6.2023 ja painetun lehden numerossa 4/2023.

    Vuoronumeroautomaatti.

     

    Tietoa meistä

    Kuluttajaa lukemalla teet fiksuja valintoja

    Kuluttaja on lehti sinulle, joka haluat perustaa ostopäätöksesi tutkittuun tietoon ja faktoihin. Teemme perusteellisen tutkimustyön puolestasi, jolloin sinun on helppo tehdä hyviä kauppoja ja löytää paras vastine rahoillesi.

    Lukemalla Kuluttajaa pysyt ajan hermolla ja tiedät, kuinka toimia ongelmatilanteissa. Tilaajana maksat vain laadukkaasta sisällöstä. Olemme ylpeästi puolueeton toimija, emmekä julkaise mainoksia.

    Lue lisää

    Sivun kuvat: Laura Oja

    Kuluttaja

    Kuluttajan avulla teet onnistuneita ostopäätöksiä. Testaamme puolestasi yli tuhat tuotetta vuosittain.