• Ota yhteyttä
  • Kuluttajaneuvonta
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Kuluttaja-lehtiä.

    Usein kysytyt kysymykset

    Tältä sivulta löydät vastauksia esimerkiksi tilauksiin, kirjautumiseen, laskutukseen sekä lehden ja verkkopalvelun sisältöön liittyviin kysymyksiin. Mikäli et löydä sivulta apua asiaasi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Kuluttaja-lehtiä.

    Sisällys

    Kuluttaja.fi-tunnuksen käyttöönotto

    Näin rekisteröidyt käyttäjäksi

    Yritän rekisteröidä tunnusta Kuluttaja.fi-sivustolle tai asettaa salasanaa, mutta se ei onnistu. Mitä teen?

    Kirjautuminen Kuluttaja.fi-tunnuksellasi

    Näin kirjaudut sisään tunnuksellasi

    Olen tilaaja ja kirjauduin sisään, mutta vaikuttaisi, että tilaus ei toimi oikein. Sivustolla näkyy yhä “Tilaa Kuluttaja” tai “Osta lehti” -tyylisiä tekstejä. Mistä on kyse?

    Mitä teen, jos unohdan käyttäjätunnukseni tai salasanani?

    Kuluttajan lukeminen

    Millä tavoilla voin lukea Kuluttajaa?

    Voinko ostaa yksittäisen testin, artikkelin tai lehden?

    Ostin testin, artikkelin tai digilehden numeron Kuluttajan verkkosivuilta. Miten pääsen lukemaan ostamaani sisältöä?

    Mistä löydän aiemmin ilmestyneet lehdet?

    Mitkä ovat painetun lehden ilmestymispäivät?

    Minulla on painetun lehden tilaus, mutta lehteä ei ole tullut postiluukustani. Missä on vika?

    Oletko jo tilaaja, mutta et pääse lukemaan lehteämme tai testin tuloksia?

    Minulla on ongelmia palvelun käytössä tai palvelu ei toimi laitteellani kuten pitää.

    Testit

    Näin luet testituloksia

    Näin vertaat tuotteen hintoja

    Mikä EAN-skanneri on?

    Kuluttajan testeissä on paljon kaikille hyödyllistä tietoa. Miksi testit eivät ole ilmaiseksi kaikkien luettavissa?

    Miksi jotain tiettyä merkkiä ei ole testattu ollenkaan?

    Miksi osa tuotteista on testattu eri aikana kuin toiset?

    Ostin lukuoikeuden testiin. Miksi tulokset ovat muuttuneet kahden kuukauden lukuoikeuden aikana?

    En löydä testissänne menestynyttä tuotetta kaupoista. Miksi olette julkaisseet testituloksen tuotteelle jolle ei ole saatavuutta?

    Voinko tallentaa testin tulokset itselleni?

    Tilaus ja käyttäjätiedot

    Osoitteeni on muuttunut. Päivittyykö osoitteenmuutos automaattisesti Postilta tai maistraatista?

    Miten voin hallinnoida markkinointilupia ja evästeasetuksia?

    Laskutus

    Onko lasku mahdollista saada sähköpostilla, e-laskuna tai yrityksen verkkolaskuna?

    Ota käyttöön helppo ja ilmainen e-lasku

    Onko lasku mahdollista vastaanottaa OmaPostiin?

    Miksi sain maksumuistutuksen, vaikka olen maksanut laskun?

    Sain maksumuistutuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. Mitä tämä tarkoittaa?

    Maksoin vahingossa liikaa minulle tulleen Kuluttajan laskun tiedoilla. Mitä teen?

    Kuluttajan laskuni meni OmaPostiin, vaikka olen ilmoittanut laskutustavakseni jonkun muun. Mitä teen?

    Muut

    Kaipaan apua/neuvontaa muussa kuin Kuluttajaan liittyvässä asiassa.

    Yritys ei ole noudattanut Kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Miksei tätä yritystä näy Mustalla listalla?

    Lähetin toimitukselle juttuvinkin. Miksi aihetta ei ole käsitelty Kuluttajassa?

    Kuluttaja.fi-tunnuksen käyttöönotto

    Näin rekisteröidyt käyttäjäksi

    Kuluttaja.fi -etusivu.

    Yritän rekisteröidä tunnusta Kuluttaja.fi-sivustolle tai asettaa salasanaa, mutta se ei onnistu. Mitä teen?

    Kyse voi olla siitä, että olemme jo luoneet sähköpostiosoitteellesi valmiiksi tunnuksen. Voit koittaa luoda tunnuksellesi salasanan täältä. Mikäli salasanan vaihtamisen sähköpostia ei tule, se luultavasti tarkoittaa, että sinulla ei ole tunnusta järjestelmässämme. Joskus viestin tulemisessa voi olla viivettä.

    Määrittäessäsi tunnukselle uuden salasanan huomaathan, että salasanan tulee olla vähintään 8 merkkiä pitkä ja tulee olla vähintään yksi pieni kirjain, iso kirjain, numero ja erikoismerkki.

    Mikäli tiedät, ettei sinulla ole tunnusta järjestelmässämme, voit varmistaa, että olethan hyväksynyt sivustomme evästeet. Evästeiden hyväksymättä jättäminen voi vaikuttaa sivuston toimintaan. Voit myös yrittää rekisteröityä eri laitteella tai selaimella. Mikäli ongelma jatkuu, ole meihin yhteydessä lomakkeen kautta. Tällöin voimme tarvittaessa luoda sinulle käyttäjän puolestasi.

    Kirjautuminen Kuluttaja.fi-tunnuksellasi

    Näin kirjaudut sisään tunnuksellasi

    Kuluttaja.fi -etusivu.

    Olen tilaaja ja kirjauduin sisään, mutta vaikuttaisi, että tilaus ei toimi oikein. Sivustolla näkyy yhä “Tilaa Kuluttaja” tai “Osta lehti” -tyylisiä tekstejä. Mistä on kyse?

    Mikäli olet tilaaja ja itse luonut käyttäjätunnuksesi, eikä tilauksesi vaikuttaisi toimivan, voi olla kyse siitä, että meillä ei ole ollut aiemmin tiedoissamme sähköpostiosoitettasi. Tällöin, kun loit uuden käyttäjän, järjestelmämme ei osannut yhdistää käyttäjää tilaukseesi. Tällaisessa tapauksessa laita meille viestiä ohjesivumme lopussa olevan lomakkeen kautta.

    Mitä teen, jos unohdan käyttäjätunnukseni tai salasanani?

    Käyttäjätunnus on sähköpostiosoitteesi. Salasanan voit uusia Unohditko salasanasi -sivulla. Alla on kuvaohjeet salasanan uusimiseen. Tilattu salasanan vaihtolinkki on voimassa 24 tuntia. Linkin voimassaoloaikana tilattu uusi vaihtolinkki päättää aiemman linkin voimassaolon välittömästi.

    Kuluttaja.fi -etusivu.

    Kuluttajan lukeminen

    Millä tavoilla voin lukea Kuluttajaa?

    Voit tilata Kuluttajan joko painetun lehden ja digitilauksen yhdistelmänä tai pelkästään diginä. Tilaajana saat lukuoikeuden kaikkiin sisältöihin. Vaihtoehtoisesti voit ostaa yksittäisiä irtonumeroita, testejä tai artikkeleita. Voit luoda myös ilmaisen Kuluttaja.fi-tunnuksen, jolla pääset lukemaan vaihtuvia maksuttomia sisältöjä verkkopalvelussamme. Tutustu vaihtoehtoihin täällä. Alta löydät lisää tietoa yksittäisten testien, artikkeleiden ja lehtien ostamisesta.

    Voinko ostaa yksittäisen testin, artikkelin tai lehden?

    Kaikki testimme ovat yksittäin ostettavissa. Voit ostaa lukuoikeuden testin sivulta tai kaupasta. Osan artikkeleistamme voi ostaa yksittäin. Voit ostaa lukuoikeuden kyseisen artikkelin sivulta. Kaikki yksittäin ostetettavissa oleva sisältö ja muut tuotteet on koottu myös Kauppa-sivulle. Huomaathan että yksittäin ostetun digitaalisen sisällön lukuoikeus on voimassa 2 kuukautta ostohetkestä. Lehdet-sivulta ja kaupasta pääset ostamaan lehtien irtonumeroita painettuna sekä digitaalisena versiona. Voit ostaa uusimman lehden sivun yläosasta “Osta lehti” -painikkeesta. Aiemmin ilmestyneet numerot löydät lehtiarkistosta. Osa vanhoista numeroista on vain lehden tilaajien luettavissa.

    Voit ostaa uusimman lehden irtonumeron myös lähimmästä kaupasta, joka myy Kuluttajaa. Löydät painetun lehden saatavuuden Lehtipisteen sivulta. Kirjoita Lehtipisteen sivun hakupalkkiin “Kuluttaja”, klikkaa sitten hakutuloksiin tullutta lehden kansikuvaa ja avautuvalta sivulta klikkaa “Katso lähimmät lehtipisteet, joihin tuote on toimitettu. Tieto ei päivity.”. Avautuvaan ikkunaan voit asettaa oman sijaintisi tai muun halutun paikan. Sen perusteella näet, mihin kauppaan uusinta numeroamme on toimitettu.

    Ostin testin, artikkelin tai digilehden numeron Kuluttajan verkkosivuilta. Miten pääsen lukemaan ostamaani sisältöä?

    Lukuoikeus ostamaasi testiin, artikkeliin tai digilehteen on lisätty automaattisesti sille käyttäjätunnukselle, jolla teit oston. Kun kirjaudut sisään kyseisellä käyttäjätunnuksella, pääset lukemaan ostamaasi sisältöä.

    Löydät ostamasi sisällön, kun siirryt kyseiseen sisältöön esimerkiksi verkkosivujemme ylävalikon tai hakupalkin kautta. Kaikki testimme löytyvät valikon Testit-osiosta, kaikki artikkelit Aiheet-osiosta ja Digilehdet sekä niihin kuuluvat sisällöt Lehdet-osiosta.

    Voit lukea ostamaasi sisältöä verkkosivuillamme kahden kuukauden ajan ostopäivästä alkaen.

    Mistä löydän aiemmin ilmestyneet lehdet?

    Verkkopalvelussamme voit lukea Kuluttaja-lehtiä vuodesta 2014 alkaen. Lehdet-sivun yläosasta löydät aina uusimman lehden, ja vanhempia numeroita pääset lukemaan lehtiarkistosta.

    Mitkä ovat painetun lehden ilmestymispäivät?

    Löydät julkaisuaikataulumme täältä. Kyseiseltä sivulta löytyvät myös tiedot tulevista testeistämme.

    Minulla on painetun lehden tilaus, mutta lehteä ei ole tullut postiluukustani. Missä on vika?

    Mikäli ilmoitetusta ilmestymispäivästä on vain muutama päivä, voi viivästys johtua alueellisesta postinjakelun aikataulusta tai tilapäisestä Postin jakeluhäiriöstä. Painetun lehden tilaajana pääset lukemaan kaikki sisällöt tällä välin myös verkkopalvelustamme. Muita mahdollisia syitä ongelman taustalla voivat olla lehden katoaminen jakelussa, vanha toimitusosoite asiakastiedoissa tai maksamatta jäänyt lasku. Asiakaspalvelumme auttaa selvittämään tilauksesi tilanteen ja päivittämään samalla asiakastetosi. Mikäli saapunut lehti on vahingoittunut tai kadonnut jakelussa, voi asiakaspalvelumme lähettää sinulle veloituksetta uuden numeron.

    Oletko jo tilaaja, mutta et pääse lukemaan lehteämme tai testin tuloksia?

    Jos olet jo tilaaja, mutta et ole ottanut verkkopalveluamme käyttöön, täytä yhteydenottolomakkeemme. Yhteydenottolomake löytyy “Ota yhteyttä” -painikkeesta sivun oikeasta yläkulmasta.

    Lähetettyäsi lomakkeen, aktivoimme sinulle tunnuksen, jonka käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi. Tunnuksen luomisessa saattaa kestää 1-2 arkipäivää. Kun olemme luoneet tunnuksen, lähetämme sinulle sähköpostilla linkin salasanan luomiseen.

    Luotuasi salasanan, pääset lukemaan näköislehtiä ja testejä sekä muuta sisältöä nettisivuillamme.

    Antoisia lukuhetkiä!

    Minulla on ongelmia palvelun käytössä tai palvelu ei toimi laitteellani kuten pitää.

    Olethan meihin yhteydessä ja kuvailet virhettä / ongelmaa mahdollisimman tarkasti: Käytätkö palvelua puhelimella, tabletilla vai tietokoneella? Mikä on käytössäsi oleva selain? Miten ongelma ilmenee? Myös kuvakaappaus ongelmatilanteesta voi olla hyödyllinen. Kun lähetät meille palautetta, saamme arvokasta tietoa palvelun kehittämiseksi.

    Testit

    Näin luet testituloksia

    Kuluttaja.fi -etusivu.

    Näin vertaat tuotteen hintoja

    Kuvakaappaus Kuluttajan testitaulukosta.

    Mikä EAN-skanneri on?

    EAN-skanneri on käytettävissä Kuluttaja.fi-verkkopalvelun mobiiliversiossa. Skannaa tuotteen viivakoodi puhelimellasi ja saat tietää, olemmeko testanneet kyseisen tuotteen. EAN-skanneri on vielä kehitysvaiheessa, joten skanneri tunnistaa tällä hetkellä melko pienen määrän tuotteita.

    Kuluttajan testeissä on paljon kaikille hyödyllistä tietoa. Miksi testit eivät ole ilmaiseksi kaikkien luettavissa?

    Kuluttaja on täysin riippumaton lehti. Rahoitamme lehden julkaisua ja puolueetonta testaustoimintaa pääosin tilauksista saatavilla tuloilla. Emme julkaise lainkaan mainoksia tai yritysten maksamaa sisältöä. Testattavat tuotteetkin ostamme kaupoista tavallisten kuluttajien tavoin. Tilaamalla Kuluttajan tuet puolueetonta testausta ja varmistat, että toimintamme jatkuu.

    Miksi jotain tiettyä merkkiä ei ole testattu ollenkaan?

    Kuluttaja tekee testit kansainvälisenä yhteistyönä muiden maiden kuluttajalehtien kanssa puolueettomissa laboratorioissa. Teemme ennen testin julkaisua markkinaselvityksen Suomessa testin julkaisuajankohtana myytävistä tuotteista, ja pyrimme julkaisemaan mahdollisimman kattavat testit kaikista tuotekategorioista. Vaikka julkaisemme yli tuhannen tuotteen testitulokset vuosittain, testattujen tuotteiden joukkoon ei aina ole mahdollista sisällyttää aivan kaikkia merkkejä ja malleja, mitä Suomessa myydään.

    Miksi osa tuotteista on testattu eri aikana kuin toiset?

    Osa testeistämme on käynnissä jatkuvasti, eli samaan testilaboratorioon lähetetään jopa joka kuukausi uusi testierä tuotteita. Testausmenetelmät ja arvosteluperusteet pidetään esimerkiksi referenssilaitteiden avulla samoina testierästä toiseen, jotta eri testierissä testattujen tuotteiden tuloksia voi luotettavasti vertailla keskenään. Tarkistamme saatavuuden myös aiemmin testattujen tuotteiden osalta aina testin julkaisuhetkellä. Julkaisemme vain niiden tuotteiden testitulokset, joita on julkaisuhetkellä saatavilla. Näin mahdollistamme sinulle mahdollisimman kattavan katsauksen testin julkaisuhetkellä saatavilla oleviin tuotteisiin.

    Ostin lukuoikeuden testiin. Miksi tulokset ovat muuttuneet kahden kuukauden lukuoikeuden aikana?

    Kyse on luultavasti siitä, että olemme julkaisseet testistä uuden päivitetyn version. Samassa yhteydessä olemme tarkistaneet tuotteiden saatavuuden, lisänneet uusia markkinoille tulleita tuotteita ja poistaneet vanhoja tuotteita joita ei ole enää myynnissä. Muista mahdollisista muutoksista on kerrottu artikkelin yhteydessä.

    En löydä testissänne menestynyttä tuotetta kaupoista. Miksi olette julkaisseet testituloksen tuotteelle jolle ei ole saatavuutta?

    Teemme kattavan markkinaselvityksen ennen testin julkaisua ja varmistamme tuolloin tuotteen saatavuuden testin julkaisuhetkellä suomenkielisistä verkko- ja kivijalkakaupoista. Tuotteiden saatavuustilanne voi vaihdella kuitenkin jopa päivittäin. Suosittelemme antamaan palautetta kiinnostavan tuotteen saatavuudesta suoraan siitä vastaavalle myyjälle tai maahantuojalle.

    Voinko tallentaa testin tulokset itselleni?

    Palvelumme on suunniteltu siten, että testitulokset ovat helposti luettavissa millä laitteella tahansa lukuoikeuden voimassaoloaikana. Testitaulukoissa ei ole erillistä tulostusominaisuutta, koska testimme ovat hyvin laajoja ja tuotteiden vertailu onnistuu helpommin verkkopalvelussamme.

     

    Tilaus ja käyttäjätiedot

    Osoitteeni on muuttunut. Päivittyykö osoitteenmuutos automaattisesti Postilta tai maistraatista?

    Postiin tai VTJ:lle tehty osoitteenmuutos ei päivity säännöllisesti asiakasrekisteriimme. Voit päivittää kaikki asiakastietosi olemalla yhteydessä asiakaspalveluun.

    Miten voin hallinnoida markkinointilupia ja evästeasetuksia?

    Sähköpostiin tulevan uutiskirjeen voi perua milloin tahansa klikkaamalla uutiskirjeen lopussa olevaa linkkiä. Huomaathan, että et saa tämän jälkeen enää tietoa uusista testeistä ja muista sisällöistä sähköpostitse. Mikäli haluat tilata uutiskirjeen uudelleen, tulee sinun olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Lisätietoja evästeistä löydät tietosuojaselosteen sivulta. Samalla sivulla voit myös hallinnoida evästeasetuksiasi.

     

    Laskutus

    Onko lasku mahdollista saada sähköpostilla, e-laskuna tai yrityksen verkkolaskuna?

    Kyllä on. E-laskun voit aktivoida tekemällä e-laskusopimuksen verkkopankissasi. Sopimusta tehdessäsi tarvitset vain viitenumeron viimeisimmältä Kuluttajan laskultasi. Mikäli haluat saada laskusi sähköpostitse, voit ilmoittaa siitä asiakaspalveluumme.

    Yrityksille voimme lähettää verkkolaskuja, joten niitä varten voit ilmoittaa asiakaspalveluumme yrityksen verkkolaskutiedot.

    Ota käyttöön helppo ja ilmainen e-lasku

    Vaihda paperilasku kätevään e-laskuun! E-lasku tulee aina perille, ja laskun tiedot ovat valmiiksi oikein. Voit aktivoida e-laskun helposti omassa verkkopankissasi:

    1) Etsi verkkopankistasi e-laskut ja tee uusi e-laskusopimus.
    2) Löydät meidät nimellä Kuluttajamedia ry.
    3) Laita yksilöintitiedoksi viimeisimmän laskusi viitenumero. Mikäli lasku on hukkunut, voit kysyä tiedon asiakaspalvelustamme.

    Kun e-laskusopimus on tehty, saat jatkossa Kuluttajan laskun automaattisesti verkkopankkiisi.

    Onko lasku mahdollista vastaanottaa OmaPostiin?

    Kyllä on. Voit vastaanottaa laskun OmaPostiin ottamalla kyseisen palvelun käyttöön. OmaPostin asetuksissa on määriteltävä, että laskumme voivat tulla jatkossa sinne.

    Mikäli haluat jatkossa laskut OmaPostiin ja aiemmin laskutustapanasi on ollut sähköposti- tai e-lasku, niin ilmoitathan meille vielä muutoksesta. Näin saamme varmistettua, että lasku ohjautuu OmaPostiin. Mikäli laskutustapanasi on ollut aiemmin paperilasku, riittää, että otat OmaPostin käyttöön ja sallit asetuksissa laskujemme saapumisen kyseiseen palveluun.

    Miksi sain maksumuistutuksen, vaikka olen maksanut laskun?

    Maksusi on saattanut saapua meille vasta sen jälkeen, kun maksuhuomautus on lähetetty. Maksun saapumisessa saattaa mennä 1-3 arkipäivää. Vaihtoehtoisesti voi olla kyse siitä, että laskuusi on muodostunut maksumuistutuksesta muodostuneita lisäkuluja, jotka ovat jääneet maksettavaksi, vaikka muu osa laskusta on jo maksettu. Epäselvissä tapauksissa voit olla meihin yhteydessä.

    Sain maksumuistutuksen tekstiviestillä tai sähköpostilla. Mitä tämä tarkoittaa?

    Lähetämme maksuttoman muistutuksen laskustasi 7 päivää erääntymisen jälkeen. Maksathan laskun mahdollisimman pian muistutuksen saatuasiMikäli olet juuri maksanut laskusi, voit jättää muistutusviestin huomiotta.

    Maksoin vahingossa liikaa minulle tulleen Kuluttajan laskun tiedoilla. Mitä teen?

    Ei hätää. Hyvitämme liikamaksun seuraavalla laskullasi.

    Mikäli kyseessä on liikamaksu maksuhuomautuksen tai maksuvaatimuksen johdosta maksettuun suoritukseen, ollaan sinuun yhteydessä rahanpalautusta varten. Yhteistyökumppanimme saattaa veloittaa rahanpalautuksesta käsittelymaksun. Vaihtoehtoisesti voit pyytää yhteistyökumppaniamme siirtämään liikamaksun meille, jolloin se kohdistetaan seuraavaan tilausjaksoosi.

    Kuluttajan laskuni meni OmaPostiin, vaikka olen ilmoittanut laskutustavakseni jonkun muun. Mitä teen?

    Lähetämme laskun ensisijaisesti ilmoittamasi laskutustavan mukaisesti. Paperilaskuna lähetetty lasku ohjautuu OmaPostiin, mikäli OmaPostin asetuksissa on määritelty, että laskumme voivat tulla sinne. Voit valita OmaPostin asetuksissa yritykset, joilta tulevan postin haluat sähköisenä OmaPostiin. Huomaathan, että oletuksena OmaPosti tarjoaa käyttäjälle vaihtoehtoa, jossa kaikkien yritysten laskut ohjataan OmaPostiin. Vaihtoehtoisesti voit ottaa e-laskun käyttöön verkkopankissasi (löydät tarvittavan viitenumeron viimeisimmältä saapuneelta laskultasi) tai ilmoittaa meille laskutussähköpostiosoitteesi, jolloin laskut tulevat jatkossa sähköpostiisi.

     

    Muut

    Kaipaan apua/neuvontaa muussa kuin Kuluttajaan liittyvässä asiassa.

    Onko sinulla ongelmia yrityksen kanssa ja tarvitset apua? Olemme koonneet kattavan listan eri tahojen tarjoamista neuvontapalveluista. Voit lähettää meille myös juttuvinkin asiaa koskien yhteydenottolomakkeella.

    Yritys ei ole noudattanut Kuluttajariitalautakunnan ratkaisusuositusta. Miksei tätä yritystä näy Mustalla listalla?

    Kuluttajariitalautakunta lähettää meille tapaukset vasta sitten, kun tapaus on heidän mielestään aivan valmis ja käsitelty. Aikaa saattaa kulua jopa kaksi tai kolme vuotta siitä, kun kuluttajariitalautakunta on tehnyt varsinaisen päätöksen. Viive päätöksen tekemisen ja asian käsittelyn lopullisen valmistumisen välillä johtuu siitä, että kuluttajariitalautakunta antaa sekä yritykselle että kuluttajalle varsin pitkän ajan vastata päätökseen. Vasta kun vastausaika on päättynyt, tapaus katsotaan täysin käsitellyksi. Julkaisemme tapausten tiivistelmät Kuluttaja.fissä saman tien, kun saamme ne lautakunnasta.

    Lähetin toimitukselle juttuvinkin. Miksi aihetta ei ole käsitelty Kuluttajassa?

    Kiitos juttuvinkistäsi. Jokainen lukijoilta saatu vihje kiinnostavaksi sisällöksi on meille arvokas. Käsittelemme kaikki juttuvinkit toimituksessa ja valitsemme joukosta lehteen sopivimmat aiheet. Valintaan vaikuttaa muun muassa aiheen kiinnostavuus, ajankohtaisuus ja se olemmeko kirjoittaneet aiheesta jo aiemmin.

     

    Mikäli et löytänyt vastausta kysymykseesi tältä sivulta, voit olla meihin yhteydessä.

    Ota yhteyttä

    Kuluttaja

    Kuluttajan avulla teet onnistuneita ostopäätöksiä. Testaamme puolestasi yli tuhat tuotetta vuosittain.