Lento peruuntui, mutta lippurahoja ei kuulu takaisin, vaikka kuluttaja on tiedustellut asiaa useita kertoja.
Olimme lähdössä ystävieni kanssa Jordaniaan. Tein hintavertailua lentolippujen välittäjien sivuilla. Päädyin tahtomattani erään lippuvälittäjän sivuille, josta rohkaistuin tilaamaan lennot. Maksoin liput Mastercardilla.
Vuodenvaihteessa yritykseltä tuli tieto, että lento oli peruttu. Olen useita kertoja tiedustellut maksun palautusta. Lentoyhtiö on vastannut minulle, mutta ei suostu kertomaan, ovatko he palauttaneet maksut lipunvälittäjälle, vaan siirtää vastuun välittäjäfirmalle. Lipunvälittäjä taas kehottaa odottamaan. Ystäväni saivat maksunsa takaisin jo ajat sitten, sillä he olivat ostaneet lennot suoraan lentoyhtiöltä. Muistutin yritystä, että he ovat EU-lainsäädännön alaisia, mutta se ei auttanut. Mitä voin tehdä?