Treenisopimus sitoo

Asiakas oli ostanut kuntosalilta 20 kertaa personal trainerin palveluita. Hän oli ehtinyt käyttää palveluista puolet, kun hän muutti toiselle paikkakunnalle. Hän halusi rahat takaisin käyttämättä jäävistä kerroista, mutta kuntosali ei tähän suostunut. Siinä vaiheessa asiakas valitti myös palvelun laadusta.

Sopimukset ovat sitovia, eikä sitä tarvitse erikseen kertoa kuluttajalle. Asiakkaan olisi pitänyt monta käyntikertaa käsittävän sopimuksen tehdessään ottaa elämäntilanteensa huomioon. Kuntosali ei toiminut tilanteessa kohtuuttomasti, eikä palvelun virheestä ollut näyttöä. Asiakas jäi ilman rahoja.

Kommentit (1)

Yllättävän monesti tulee vastaan tilanteita, että huomaa sopimuksen kattavuuden vasta siinä vaiheessa, kun se pitää sanoa irti tai siihen haluaa muutoksia, olipa tilanne sitten mikä vain. Senhän takia sopimukset tulee aina lukea kunnolla alusta loppuun ja ottaa huomioon tilanteet, joissa siitä voi tulla rasite. Korona on edelleen läsnä arjessa, ja joitain urheilutapahtumia on jouduttu niiden vuoksi rajoittamaan tai perumaan. Monilla on ollut myös rajoituksien vuoksi haasteita treenata omia urheilun kesäkausiaan varten (jotka toivottavasti on edessä). Siinä vaiheessa tietysti kannattaa tehdä kotona kaikki mahdollinen ja pyytää personal trainerilta ohjeistusta omaan kotiharjoitteluun, ja hankkia kamat toisaalta, esimerkiksi https://valineetkuntoon.fi/urheiluvalineet ja jatkaa treenejä. Kunhan tilanne normalisoituu, voi tehdä jälleen uusia sopimuksia ja palata salille, vaikka sitten uudella paikkakunnalla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.