Miksei paketti tullut perille?

Lukijan tilaama postipaketti ei tullut perille, vaikka hän järjesteli varta vasten niin, että oli kotona ottamassa paketin vastaan.

LUKIJA KYSYY

Tilasin netistä tuotteen, jonka ainoa valittavissa oleva kuljetustapa oli posti. Kun lähetyksenseurannassa luki, että lähetys saapuu tänään, järjestin niin, että olin kotona vastaanottamassa pakettia. Yhtäkkiä arvioitu toimitusaika seurannassa muuttui. Lähetys oli ”estynyt”. Kukaan ei kuitenkaan käynyt kotonani. Kotini on maan tasalla oleva rakennus, ja posti­laatikko on muutaman kymmenen metrin päässä. Tulevat autot kyllä kuulee ja näkee. Nyt lähetyksenseurannassa luki, että paketista jätetään saapumisilmoitus. Kävin postilaatikolla, mutta siellä ei ollut mitään. Miten saan pakettini? Joudunko noutamaan sen postista?

VASTAUS

Tällaisessa tapauksessa paketti on noudettava Postista. Lähetyksestä olisi kuitenkin pitänyt tulla saapumisilmoitus postilaatikkoon, kertoo Postin tuotepäällikkö Johanna Häkkänen.

Posti käyttää pakettien kotiin toimituksiin kahta vaihtoehtoa, kuluttajatoimituksiin soveltuvaa Kotipakettia ja Express-pakettia, joka on tarkoitettu lähinnä yrityksille. Osa verkkokaupoista käyttää Express-pakettia kuluttajatoimituksiinkin.

Kysyjän tapauksessa kyse on toden­näköisesti ollut Express-paketista. Express-pakettiin sisältyy yksi jakeluyritys, ja jos vastaanottajaa ei tavoiteta, voi paketin noutaa noutopisteestä.

Kysyjälle parempi vaihtoehto olisi ollut Kotipaketti, jos se olisi ollut verkkokaupassa valittavissa. Kotipaketin toimitus sovitaan vastaanottajan kanssa. Jos vastaanottaja ei ole sovittuna ajankohtana kotona, hänelle jaetaan yhteydenottopyyntö, jonka kautta paketille voi tilata maksullisen uudelleen­toimituksen, tai paketti voidaan noutaa maksutta Postista tai noutopisteestä. Kotipaketin saapumisilmoitus tulee tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Ennen Kotipaketin toimittamista Posti pyrkii selvittämään, onko kulku toimituspaikkaan esteetön. Toimittamisen voi estää esimerkiksi lukittu alaovi. Lisäksi vastaanottajalle pyritään soittamaan ennen toimitusta.

Kommentit (57)

Eipä ollut kovin vakuuttava selitys, eikä vastattu pakettia odottaneen kysymykseen lainkaan. Vastaavanlaisia kokemuksia postin toiminnasta on Tampereellakin. Meille pikana toimitetut kirjeet eivät aikoinaan tulleet perille, kallis hinta kylläkin perittiin. Selitykset kertoivat vain paketin toimittajien välinpitämättömyydestä. Esim. Kemiin postittamamme pikalähetyksen toimittajat eivät löytäneet oikeaa rappua – talossa ei ollut kuin yksi rappu. Tai kolmikerroksisen talon rappuosoitteeseen ei ollut merkitty asunnon numeroa – rapussa ei asunut kuin yksi kirjeeseen merkityn niminen perhe. Tuojat eivät vaivautuneet edes nousemaan autosta – ajoivat kyllä rapun eteen, mutta jatkoivat sitten matkaa ja veivät pikakirjeen pääpostiin, josta se parin päivän viiveellä löysi tavallisessa jakelussa meille – edelleen ilman ovinumeroa, mutta pahasti myöhässä.

Juuri näin. Postin toiminta on ala-arvoista. Vika on aina asiakkaassa ei postissa. Itse sain ilmoituksen että paketti on tulossa. Odotin pihalla koko päivän. Sain viestin seuraavana päivänä etten ole ollut muka paikalla. En koskaan saanut teksti viestiä vahvistukseksi toimitusajasta. En myöskään saapumis ilmoitusta. Oma postissa luki ainoastaan että paketin tila on muuttunut koska vastaan ottajaa ei ole tavoitettu. Paketti pitäisi noutaa itse. Noutopaikkaa ei ollut. Sitten yhtenä aamuna soitetaan postista ja sanotaan: et selvästi halua pakettia joten laitamme sen takaisin lähettäjälle. Ilmoitin ottavani yhteyttä viranomaisiin. Siinä vaiheessa ääni kellossa muuttui. Ja paketti toimitettiin kotipihalleni alle tunnissa.

Posti on suurin valehtelija mitä tästä maasta löytyy selityksiä selitysten perään lupauksia jotka eivät pidä
Eikä edes luvattuun palautteeseen ikinä vastata

Eipä tosiaankaan ollut. Posti ei taida ottaa koskaan mitään vastuuta mistään. Minullakin on kateissa tilaus Englannista. Ebaylta tilasin, ja myyjä laittoi minulle jo kyselyn, että mitä mieltä olen tuotteesta. Yli kuukausi sitten sen tilasin. Ilmeisestikin on käynyt niin, että postipoika on pistänyt saapumisilmoituksen väärään laatikkoon, ja epärehellinen ihminen on sen paketin postista hakenut itselleen. Kyseessä oli pieni paketti, joten se on varmaan ollut pikakirje. Ja postin idioottimaisuutta osoittaa jo sekin, että pikakirjeen saa hakea postista ilman mitään henkilöllisyystodistusta.Kukahan ääliö on tuonkin säännön keksinyt. Kun pakettilähetyksen hakee, täytyy henkilöllisyys varmistaa. Onko postissa ajatus, että ei niillä pikakirjeillä nyt ole väliä, että kenelle menevät.

Ja saattaa olla sen kirjeen saannissa viivettä…niin että kun saat ja heti haet niin onkin jo paketti palautettu lähettäjälle. Minnehän ne tuhannet paketit sitte häviää..seurannan mukaan suomessa ja sitte
” kadonneet ”

”olisi pitänyt tulla saapumis-ilmoitus”, ”pakettiin sisältyy yksi ilmainen jakeluyritys”, ”parempi vaihtoehto olisi ollut kotipaketti”, ”Posti pyrkii selvittämään etukäteen, onko kulku esteetön,” ”lisäksi vastaanottajalle pyritään soittamaan ennen toimitusta”. Tämä tässä on yritysviestintää par excellence! En viitsi edes aloittaa siitä, siitä kuinka kujalla tuo organisaatio on. Toisaalta myös UPS on kohtalaisen kuuluisa ninjatoimituksistaan (kävivät paikalla, muttei kukaan kyennyt havaitsemaan sitä). Ylivoimaisesti luontevin ja paras toimituspalvelu, johon olen törmännyt, on FedEx. Harmi, ettei sen toimituksia käytä useampi taho.

Jos vastaanottaja oli paikalla, eikä pakettia yritetty jakaa, niin miten tämä kääntyi kuluttajan virheeksi?? : D

Tämä on varmasti kuitenkin vaan tällainen ”yksittäistapaus” 😁

Joka ainoa noista muutamasta kotiovelle toimitettavasta paketista, jotka minä olen tilannut tänä vuonna, on jäänyt postilta kotiin toimittamatta, eikä minkäänlaista lappua tai viestiä ole näistä tullut. Tänään taas huomasin yhden paketin kääntyneen takaisin lähettäjälle, kun lähettäjältä äsken seurantakoodin sain. Ja kotona olen ollut niinä päivinä, kun paketin olisi pitänyt tulla, ja samoin ikkunasta näen ja kuulen jokaisen kotikadullemme/”umpitielle” ajavan auton. Posti vaan jättää ne perille viemättä, eikä ilmoittele. Palauttaa jos ei itse keksi postista/asiamiespostista hakea kun on siellä. Joutaisi valtion myydä tai lopettaa koko Posti!

Itse nuo joutuu nykyään seuraamaan, sekin auttaisi jos niitä voisi kysyä postista nimellä. Työmatkan varrella on posti, josta voisi käydä vaikka joka viikko kysymässä onko jotain tullut. Ilman koodia ei löydy, eikä lähettäjän koodi ole aina sama millä se on postissa.

Mitäs jos kuluttaja-lehti kirjoittaisi vertailuartikkelin eri pakettitoimituspalveluista? Tämä voisi palvella hyvin sekä kuluttajia että tuotteita myyviä ja lähettäviä yrityksiä? Minusta tuntuu, että monessa tapauksessa asiakaskokemus kyykkää nimenomaisesti toimitusvaiheeseen.

Matkahuolto !
Kotiin kuljetuksissa aina soitettu, sekä paketit tulee kuten luvataan. Ei ongelmia.

Posti, pelkkiä ongelmia lähtökohtaisesti, varsinkin kotiinkuljetuksissa.
Väitetään, että on käyty vaikka talvella jäljistä näkee ettei koko tiellä ole ollut liikennettä.
Petoksen tunnusmerkit täyttävää toimintaa, kun kuitenkin isot rahat peritään ”kotiinkuljetuksesta”.

Ikävää lukea kollegoiden töppäilevän näin. Itse pyrin kotipaketeissa ottamaan AINA yhteyttä, ja 14 eli express paketeissa soitan jos olen epävarma. Ja minulla on aina tyhjiä saapumisilmoituksia mukana joten jos se on netissä näkyvillä että saapumisilmoitus jätetty niin sata varmasti sellaisen minun jäljiltä löytää postilaatikosta ja kun menee lappuun ilmoitettuna aikana postiin, paketti on siellä.

Kun postilta tulee tekstari että haluatko kotiinkuljetuksen vai noudon toimipisteestä, en enää koskaan valitse kotiinkuljetusta vaikka lähettäjä olisi siitä maksanut.

Minkä takia?
No siksi, koska se paketti ei kuitenkaan kotiin asti tule, vaan sanotaan ties millä verukkeella että ei ”pystytty” jakamaan, jonka jälkeen se pyörii taas turhan panttina 1-2 päivää ties missä kunnes menee sinne lähimpään toimipisteeseen.

Helpompaa ja nopeampaa vain purra hammasta ja valita se toimitus noutopisteeseen, koska sinne se paketti joka tapauksessa päätyy. Kotiinkuljetuksesta on maksettu mutta 9 tapauksessa 10:stä kuski ei suostu sitä pakettia ovelle asti tuomaan. Petos se kyllä on mutten jaksa tapella. Ehkä joku pippurisempi jaksaa.

Sama homma tänään minulla. Ovikelloa kuulema soitettu mutta ovea ei avattu. Olin kotona, kukaan ei soittanut ovikelloa. Toimitustapa postin express. Paketti toimitettu postiin. Ei taatusti ole yritetty edes toimittaa.

Ei kaikilla ole taitoa vastata tekstiviesteihin! Esim. vanhusväestöllä. Ovat kotosalla koko ajan ja odottavat, varsinkin näinä aikoina. Eipä kannata käyttää tätäkään palvelua enään.

Maxikirje ei toimitettu postilaattikkoon, vaikka olisi mahtunut.
Saapumisilmoitus, nouto asiamiespostista 1.4 kl 9.00,mutta pakettia ei oltu koskaan viety sinne. vielä tänään 7.4 2020 paketti on hävinnyt.

Posti otti kotitoimituspaketin vastaan 4.4. Postin antama arvio saapumiselle oli 6.4. Tänään 15.4 paketti odottaa edelleen jakelukeskuksessa sitä, että ottavat yhteyttä minuun jakeluajankohdan sopimiseksi. Posti tiedottaa kotisivuillaan, että jakelussa on ”pientä” viivettä. Postin asiakaspalvelu ei osannut sanoa milloin paketti toimitetaan, eikä sitä kuinka pitkä jono on (toimitus tapahtuu kuulemma kuitenkin saapumisjärjestyksessä). Todella erikoista näin nykyaikana, kun posti voisi saada tämän tiedon suoraan tietojärjestelmästään vertailemalla näitä k.o päivämääriä. Oleellista olisi, että saa oikean tiedon siitä milloin lähetys saapuu vaikka se veisi sitten kaksi viikkoa palvelulupauksessa kerrotun päivän sijaan. Tämä on kuluttajan harhaanjohtamista ja siihen tulisi jo viranomaistenkin puuttua.

Keskiviikko aamuna laittoi yritys paketin menemään kotikuljetukseen, ei ollu tänään vieläkään saapunut postille koko paketti. 9€ palvelu, pakettiposti ois ollut ilmainen.

Pakettini on lojunut lajittelukeskuskuksessa 10 päivää.
Liitin Omapostin kautta puhelinnumeroni lähetykselle, että voivat ottaa yhteyttä, jos jotain on vialla. Ei ole kuulunut mitään.
Palvelunumeroon joutuu jonottamaan pitkän ajan ja loppujen lopuksi asia ei etene millään lailla, kun asiakaspalvelijalla ei ole valtuuksia tehdä mitään asialle.
Kevennykseksi: Miten hävittää helpoiten ruumis? Laittamalla se Postin kuljetettavaksi.

Jälleen kerran syytetty lukittua ovea, vaikka ovikello on siinä vieressä!!! Uskomatonta perseilyä tuo postin toiminta.

Samoja kokemuksia.

Posti toimittaa silloin tällöin kotiin asti, useimmiten ei, vaan vetoaa esteeseen, vaikka kotona ollaan.
UPS ei myöskään toimita kotiin asti, vaan vetoaa esteeseen.
DHL tuntuu näitä luotettavammalta, toimituksia tosin harvemmin, mutta ne on tulleet kotiin asti.

Itse tilasin uudet vanteet autoon plus 100 e kotiinkuljetus ja kappas kepponen ”vastaanottajaa yritetty tavoittaa” ja jo 6 päivää ootan että saan paketini vaikka ollut jo endimäisenä päivänä paikalla

Käy kysymässä paikallisesta postista missä pakettisi on. Posti ei kysele, eikä ilmoittele, vaan palauttaa ne, jos et itse keksi niitä ajoissa noutaa postista. ”Älä ikinä tilaa kotiintoimitusta!” -koittaa posti meille kertoa.

Itse tilasin verkkokauppa. comista postin kotiinkuljetuksella tavaraa viikko sitten. Lupasivat toimittaa pe-ma. Eipä ole näkynyt eikä kuulunut mitään!!! Mennyt jo luotto postin toimintaan aikoja sitten ja en varmaan ole ainut. Oma postin seurannan mukaan lähetys on edelleen verkkokauppa. comissa. Verkkokauppa lähetti tilauksen postin kuljetettavaksi jo heti seuraavana päivänä eli nyt taas ”vaihteeksi” mättää postin päässä!!! Ihan naurettava pulju!!!

Tilasin tuotteen Postin lokeroon Jokelan S-markettiin. Sitten tulee päivitys, siirretty lähimpään Postiin Askolaan, 50 km autolla… Vain epävirallinen mahdollisuus pyytää paikallista R-kioskia soittamaan kollegalle. Postilla ei mitään tuotevastuuta ei korjausmekanismia.

Olen tilannut samaan postin automaattiin eri netti kaupoista tilauksia ja 4 kertaa on ilmoitettu että paketti on ohjattu Seuraavaan ”vapaana olevaan nouto pisteeseen”

POSTIN TOIMINTA ON ALA -arvoista. Olen tilannut paketin kymmenen päivää sitten.
Sinä aikana paketti on kiertänyt pariin kertaan Uusimaan ja jälleen päätynyt sinne, minne en ole sitä tilannut jo toiseen kertaan. Olen ottanut useita puheluita, joissa on luvattu , että illalla siitä tulee hakuilmoitus, eipä kuitenkaan ole tullut nyt 10pv kuluttua luvattiin kotiintuontia.? Saas nähdä pitääkö paikkansa.

”Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei ole tavoitettu. Saapumisilmoitus lähetyksestä jätetty.” Tämä siis kolmesta erillisestä paketista. Minkäänlaista tavoittamisyritystä en ole huomannut ja saapumisilmoituksia ei ole jätetty, tässä nyt 10 tuntia odotellut tuosta omapostin ilmoittamasta kellonajasta josko ne saapumisilmoitukset sieltä joskus saapuisi. Liekö Kustin ketjut katkenneet kesken polkemisen.

Vuoden aikana toistakymmentä pakettia kadonnut. Seurantakoodi näyttää paketin ”kellumassa” kuten postilaiset sanovat. Kolmen kuukauden päästä ilmoitus katoaa omapostista ja koodi lakkaa toimimasta. Olisi kiva tietää missä se pakettivuori on mihin kaikki katoavat päätyvät.

Saapumatta on kaksi pakettia. Toinen lähetetty 3.11.2020 ja toinen 5.11.2020. Toimituaijaksi luvattu 2-4päivää.
Lähetyksen seurannan mukaan 3.11.2020 klo13:32 postille saapunut paketti on matkannut 3 (KOLME) päivää lajittelusta klo17:48 Vantaalta lajitteluun 6.11.2020 klo18:54 Helsinkiin!? On sentään lauantai 7.11. klo06:24 aamuksi päässyt Tampereelle :O, Maanantaina 9.11.2020 klo06:08 lähtenyt kuljetukseen Tampereelta. Toinen 5.11.2020 klo10:29 postille saapunut paketti on lajiteltu 5.11.2020 klo18:04. Sen jälkeen on ”huilattu” Vantaalla perjantai 6.11.2020 ja tietenkin viikonloppu 7.-8.11.2020. Maanantaina 9.11.2020 klo 16:53 on herännyt Helsingissä lajitteluun. Tiistaina 10.11.2020 klo 02:44 lajiteltu Tampereella ja lähtenyt kuljetukseen klo06:11. Molemmat paketit edelleen kuljetuksessa tänään 11.11.2020 klo 15:09.!!!!!!!!!!!!!???????????? Jessus mitä touhua?

POSTI jemmaa ja/tai hukkaa paketteja!
Tullut ulkomailta 12.10 Suomeen, lentopostina, sen jälkeen ei mitään ole tapahtunut!
Toiset paketit tulevat viikossa periltä omaan postilaatikkoon, missähän näiden SUOMESSA hukattujen pakettien jemma on?

Kun Vennamo pääsi järjestelemään postin (…omia palkkojaan) asioita alkoi postin alamäki!

Netistä tilaamani ostokset päätyvät 90% todennäköisyydellä aivan eri noutopisteeseen kuin minkä olen merkinnyt tilaukseen. Tämä on asiakasta aliarvioivaa ja mielivaltaista toimintaa postilta. Haluan saada sitä mitä tilaan ja mistä maksan.

Joku postissa on heittäytynyt myös kovin tuttavalliseksi väsätessään noutoilmoitusta tekstiviestiin, moikuttelua ja slangisanoja. Ei kuulu ammattimaiseen toimintaan, no, mutta niinhän posti ei ole enää vuosiin toiminutkaan.

Laita puhelinnumero tilaukseen niin tulee tekstiviesti missä paketti on ja lataa oma posti. Joskus automaatit voi olla täynnä niin paketti menee lähimpään postiin.

onko kellään sähköistä osoitettä mistä voi postipalvelua saada

Postissa sanat asiakaspalvelu, asiakkaan postin jakaminen oikein ja asiallinen vastaaminen on täysin vieraita toiminta malleja. He kopio tekstejä ja laittaa linkkejä, joista voit todeta olevasi aina väärässä ja posti tekee mitä pystyy. Vaan, kun ei tunnu pystyvän. Kallista ja toimimatonta. Postia katoaa nykyisin todella paljon. Paketteja ei saa pyydettyyn automaattiin ja ne siirretään mahdollisimman hankalaan paikkaan, ei seuraavaksi lähimpään. Ei toki. Vaikeaa se olla pitää.

Apua paketti ei tullut tänään. Melkosia valittajia täälläkin on. Koskaan ei olla tyytyväisiä. Aikuiset ihmiset itkee kun ei paketti tule perille. On se kurjaa tämä elämä. Menkää sinne kauppaan ostamaan ne tuotteet niin ei tarvitse odotella ja itkeä.

Posti myy palvelua, jota se ei edes yritä toimittaa. Se on petos ja rikollista. Yhden petoksen arvo on yhdeksän euroa, mutta jos sen kertoo kaikilla vuoden aikana tehdyillä tapauksilla, niin lienee kysymys miljoonista. Tehkää rikosilmoituksia näistä, tämä on täysin järjestelmällistä toimintaa.

23.1.2021 Kaksi pakettia kateissa.Toinen lähettety 11.1.2021 kirjeenä ja toinen piti tulla eilen kotiinkuljetuksena..ei tullut.Pakettien seuranta ei toimi tuossa kotiinkuljetus paketissa.Postin puhelin ja chatti on niin ruuhkautunut,ettei apua saa.Kävin tuolla Postin facebook sivulla ja siellä oli valtava määrä kommentteja,joissa ihmiset kyselee kadonneiden postiensa perään.Nyt taitaa olla Postilla jotain isompia ongelmia.Joskus viime vuonna nämä alkoi,kun siirtyivät tälle ”kaverillisemalle” jako pohjalle.Alkoi paketit menemään minne sattui.Ja niitä joutui hakemaan linja-autolla ties mistä,vaikka olit lähi smart laatikkoon ne tilannut.Missähän nämä kaikki ihmisiltä kadoksissa olevat postit tällähetkellä on? Täytyy olla aikamoinen keko jo..

Klassikko ”Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi.” ja ”Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä”.
Tein poliisille rikosilmoituksen ja kantelun kuluttaja-asiamiehelle. En hae enää yhtään pakettia jotka on tilattu kotiin. Saa myyjät ja posti lähetellä niitä keskenään, niin ainakin Postin pomot saa mojovat bonukset ulkomaisilta verkkokaupoilta.

Samanlaisia ne ovat muutkin jakeluyhtiöt, ainakin Schenker Express. Paketin ilmoitettiin tulevan perjantaina 9 ja 13 välillä, odottelin, ei tullut. Otin yhteyttä ja pakettia on kuulemma yritetty toimittaa. Kun kerroin, että ei ole, sanoivat, että on yritetty soittaa ainakin. No ei ole, puhelimessa näkyy soittotiedotkin, joita ei siis ole.
Seuraavan kerran pitäisi tulla maanantaina, jos ei itse hae. No en hae. Saa nähdä kuinka käy.

Postin asiakaspalvelu myöntää, etteivät pysty toimittamaan kotiinkuljetuspaketteja esim. kerrostaloihin, joiden alaovet ovat lukossa. Kuljettajilla ei ole talojen avaimia, eikä niitä voi heille hommata. Kuljettajilla ei myöskään välttämättä ole puhelimia, joilla voivat soittaa asiakkaalle lukossa olevalta alaovelta. Posti myy siis tarkoituksenmukaisesti kotiinkuljetuspalvelua myös paikkoihin, joihin toimitus ei ole lähtökohtaisestikaan mahdollista. Täyttää petoksen tunnusmerkistön.

Postin toiminta on nykyään niin helvetin ala-arvoista, että en löydä sanoja. Ihan randomilla sanotaan jotain ja eri ”asiakaspalvelijat” sanovat ihan ristiriitaisia asioita, toinen sanoo toista ja kun seuraavana päivänä soitat samasta asiasta niin siellä toinen hlö sanoo ihan muuta. Mitä aktuaalista vittua?! Ja postilla ei ole mitään korvausvastuuta että asiakkaalle koituu rahallista menetystä siitä, että et ole ikinä saanut viestiä, että paketti on noudettavissa ja se palautuu lähettäjälle. Ja tiedot siis paketissa ihan oikein, mutta silti mystisesti lähettäjän vika, ei postin, että mitään tietoa en ole saanut. Rankasti vituttaa tällainen saatanan moraaliton toiminta.

22.3 saapunut paketti ulkomaanterminaaliin suomeen, sen jälkeen ei liikkunut mihinkään. Taitaa odottaa että verolaki muuttuu, jotta valtio saa verottaa Alvin ja tullit. Soittaessa luvataan selvittää, muttei mitään tapahdu. Ja selvityspyyntö mahdollista vain lähettäjälle, ihan helposti se kiinalainen lähettäjä varmaankin tekee sen. Viimeisen vuoden aikana KAIKKI pakettini kokeneet jotain sählinkiä, ainoastaan kirjeenä tulleet jotakuinkin saapuneet perille.
Lisää vaan irtisanomisia postin työntekijöille, sillähän ne ongelmat ratkeaa.

Älkää ikinä lähettäkö tavaraa kirjeenä. Posti hävittää ne. Sitten sanoo, ettei tiedä, mihin hävisi. Joku postin väestä varastaa tai ei viitsi toimittaa perille. Kun kirjeellä ei ole seurantaa eikä postin väellä ole enää mitään kunniantuntoa. Sählätään kuin lastenohjelmassa Postimies Pate, mutta sillä erolla ettei posti mene koskaan perille. Ja sadan kilometrin matka kestää viikon.

UPS:sta on valtavasti huonoja kokemuksia. Jälleen kerran päivystin koko päivän odottamassa UPS:n pakettia, jonka piti tulla päivän loppuun mennessä. Sähköpostiin tuli ilmoitus klo 16 ”Yritimme toimittaa pakettisi, mutta emme voineet jättää sitä ilman allekirjoitusta.” Paketti oli viety sen sijaan 1,5 km päähän K-markettiin. Ovisummeri tai puhelin eivät ole tietenkään soineet missään vaiheessa. UPS on uskomattoman epärehellinen kuriiriyritys – uskomatonta, että tämä patologinen valehtelu on jatkunut jo vuosia ilman viranomaisten puuttumista asiaan.

Asiakas toimitti pakettia ulkomailta. Heillä oli vain sähköpostiosoitteeni osoitteeni lisäksi, ei siis puhelinnumeroa. Kun ihmettelin miksei pakettia kuulu, ilmoitti lähettäjä sen lähettäneen ja sitten alkoi selvitystyö missä paketti on. Postilta selvisi, että paketti on lähetetty takaisin lähettäjälle koska vastaanottajaa ei ole sähköpostitse tavoitettu. Tarkistin sähköpostini eikä siellä ollut meiliä. Asiakaspalvelu sanoi, että heidän viestit menee usein roskapostiin. No eipä ollut tullut mieleenkään kurkata roskapostia, joka on muutenkin täynnä posti-nimisiä huijausviestejä. Eivät sitten olleet yrittäneet postilaatikkoon laittaa saapunut ilmoitusta kun ei sähköpostitse ole tavoittaneet. No pakettia en koskaan saanut…edelleenkin lähettäjän kanssa taistelen rahojen palautuksista. Kiitos posti! Nyt taas odottelen pakettia jälleen merten takaa ja paketti on tullattu ja maksettu ja olen seurannut aktiivisesti lähetystä…nyt paketti seissyt Rovaniemellä 22.2.2022 lähtin ja nyt kuitenkin jo 10.3.2022. Missä on kuluttajan suoja kun ei saa tilaamaasi tuotetta ja jo lähettäjä ihmetellyt merten takana kun paketti pysähtynyt? Postin asiakaspalvelun sivusto jossa lukee autamme löytämään lähetyksesi vastaa: meillä on nyt paljon paketteja, sinunkin pakettisi on tulossa. Käsittämätöntä!

Lappiin kirjepostin tulo kestää noin 8 päivää? Missä on luvattu 4 päivää? Usein laskut on vasta eräpäivänä tai seuraavana postilaatikossa.

Postiluukustani oli tullut A4 tuloste, jossa otsakkeena ” Express-paketti” ja kirjattuna lähettäjän ja minun yhteystietoni sekä viivakoodi. Oikeaan yläkulmaan oli kuulakynällä kirjoitettu ” Postissanne 13.4. Klo 17-> ”
Ilmeisesti siis ” noudettavissa postista” tuosta ajankohdasta lähtien, ikävä kyllä seudulla on useampi Postin palveluja tarjoava liike, jännittää kuinka monennella kerralla osun oikeaan paikkaan, tähän ” postiini”.
Miksiköhän tämmöisestä ( ilmeisesti yritykseltä yritykselle paketti vaikka sen yksityishenkilönä kotiosoitteeseeni olinkin saamassa) ei tule OmaPosti ilmoitusta, kun muuten siellä lähetyksen liikkeet hyvinkin tarkasti?

Postin toiminta ja asiakaspalvelu vain on ihan paskaa. JJFI63545420072540426 lähetys ollut 3.6.2022 matkalla. Kuopiossa on edelleen. Kun lähettäjään ei saa yhteyttä, niin he eivät muka pysty asialle mitään tekemään.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.