Korvauksiin on oikeus – paitsi poikkeustilanteessa

Lentomatkustaja on oikeutettu 250–600 euron vakiokorvaukseen, mikäli lento on useita tunteja myöhässä. Lisäksi matkustaja on oikeutettu aterioihin ja virvokkeisiin.

Jos liikenneväline on liikaa myöhässä tai matka perutaan, matkustajalla on oikeus monenlaisiin korvauksiin. Poikkeustilanne kuten pandemia voi kuitenkin rajoittaa kuluttajan oikeuksia.

Harva tietää, että esimerkiksi junamatkan peruuntuessa tai laivamatkan myöhästyessä matkustajalla on tarkkaan määriteltyjä oikeuksia, jotka perustuvat muun muassa myöhästymisen pituuteen.

Jos esimerkiksi laivamatkan lähtö viivästyy yli 90 minuuttia, matkustajalla on oikeus saada ateria ja virvokkeita. Tai jos lento on määränpäässä myöhäss…

Tämä sisältö vaatii tilauksen. Kirjaudu sisään jos olet tilaaja.

Tilaa