Kauppaketjujen kanta-asiakasohjelmat tarjoavat erilaisia etuja

K-kauppojen, S-ryhmän ja Lidlin kanta-asiakasohjelmat eroavat toisistaan.

S-ryhmän bonusten sekä K-kauppojen plussapisteiden ohella myös Lidl tarjoaa kanta-asiakasetuja. Bonuskuponkikampanjassa asiakkaat saavat etukuponkeja kaupassa tekemistään ostoksista.

Lidl Plus -kampanjat ovat kuukauden mittaisia. Esimerkiksi heinäkuun kampanja oli neliportainen. Vähintään 60 euron ostokset oikeuttivat maitopurkkiin, tacokastikkeeseen tai kaurahiutalepakettiin. Korkeimmalle tasolle pääsi, jos kuukauden ostokset ylittivät 450 euroa. Silloin palkintona oli viiden euron arvoinen kuponki, joka vastaa 1,1 prosentin vastinetta ostoksista.

K-Plussa-kortin haltijalle on tarjolla päivittäisten tarjousten lisäksi Plussa-palkintopisteitä, joita kertyy tehdyistä ostoista yksi Plussa-piste per käytetty euro. Lisäksi asiakas saa palkintopisteitä kuukausittaisten ostojen perusteella. Plussa-pisteet muutetaan rahaksi niin, että jokaisesta 1 000 pisteestä saa viisi euroa Plussa-rahaa eli summa vastaa 0,5 prosenttia ostoksista.

S-ryhmän mukaan sen asiakasomistajat saavat keskimäärin 233 euron arvosta hintaetuja vuodessa. Hintaetuihin kuuluvat esimerkiksi asiakasomistajahinnat ja -tarjoukset sekä S-pankin maksuttomat pankkipalvelut.

Lidl lähti pari vuotta sitten kilpailemaan Suomessa päivittäistavarakaupan jättiläisten S-ryhmän ja Keskon kanssa ottamalla käyttöön oman kanta-asiakasohjelmansa. Toukokuun loppuun 2022 mennessä sovelluksella oli jo yli miljoona käyttäjää, Viestintäasiantuntija Sanna Lainisen mukaan bonuskupongit otettiin käyttöön elokuussa 2020.

S-etukortin käyttäjiä eli S-ryhmän asiakasomistajia oli vuonna 2021 noin 2,5 miljoonaa. K-ryhmän Plussa-korttia käyttää puolestaan 3,3 miljoonaa suomalaista.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.