VIRHE EI OLLUT VAHINGON SYYNÄ

Kännykän käyttöohjeen perusteella syntyi käsitys, että lapsi voisi soittaa puheluita vain 25 euron rajaan asti. Yllätys oli melkoinen, kun puhelulasku olikin liki 500 euroa. Asiakas vaati puhelimen myynyttä liikettä korvamaan laskusta 330 euroa.

Kuluttajariitalautakunta totesi, että käyttöohjekirjan tiedot olivat puutteelliset. Puhelimessa ei ollut edes sellaista toimintoa, joka ohjeessa oli mainittu. Ostaja ei ollut voinut asettaa puhelimeen hintarajatoimintoa. Kaupan kohteessa oli laissa tarkoitettu virhe. Ostaja ei kuitenkaan ollut voinut jäädä perustellusti siihen uskoon, että toiminnon asettaminen oli onnistunut. Vahingon oli aiheuttanut puhelut soittanut lapsi, eikä virheen ja vahingon välillä ollut syy-yhteyttä. Myyjäliike ei ollut korvausvelvollinen.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.