TOIMINTAHÄIRIÖ MODEEMIN ASENNUKSEN JÄLKEEN

Tietokoneen modeemi asennuksineen maksoi 60 euroa. Tietokone ei toiminut niin kuin olisi pitänyt, mutta myyjäliike lupasi apua vain korvausta vastaan. Ostaja piti vaatimusta perusteettomana, vei koneen toiseen liikkeeseen ja vaati maksamansa 30 euron korvaamista. Liike puolustautui sillä, että oireet johtuivat epästandardista ohjelma-asennuksesta ennen modeemiasennusta. Liikkeet laskuttavat aina erikseen, jos ne joutuvat tekemään perusasennusta.

Kuluttajariitalautakunnan mukaan asiakkaalle olisi pitänyt kertoa etukäteen, että modeemin asennuksen jälkeen koneen toiminta voi joiltakin osin häiriintyä ja että siitä voi aiheutua lisäkustannuksia. Liike oli laiminlyönyt tiedonantovelvollisuutensa, joten sen suorituksessa oli virhe. Liikkeen olisi myös pitänyt heti modeemin asennuksen jälkeen tarkistaa tietokoneen toiminnat. Asiakkaalla oli oikeus vaatimaansa korvaukseen.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.