TEKSTIVIESTI LÄHTI YLI 700 KERTAA SAMAAN NUMEROON

Kännykkäoperaattori laskutti asiakastaan 715:sta ulkomailta lähetetystä tekstiviestistä. Asiakkaan mielestä kyse täytyi olla joko järjestelmän tai puhelinlaitteen viasta, koska viestejä oli lähetetty hänen mukaansa vain yksi. Puheluerittelyn mukaan viestit olivat samanpituisia ja lähteneet yhteen numeroon. Laitevalmistajan mukaan vika ei voinut ollut laitteessa, koska ongelma olisi siinä tapauksessa uusiutunut. Operaattorikaan ei myöntänyt virhettä, koska käytetyissä järjestelmissä ei ollut havaittu mitään teknistä vikaa.

Lautakunta ei pitänyt mahdollisena, että viestien tulva olisi johtunut näppäinlukon puuttumisesta, kuten operaattori väitti. Uskottavaa ei ollut myöskään se, että asiakas olisi lähettänyt tarkoituksellisesti saman viestin samaan numeroon yli 700 kertaa. Laitevirhettä lautakunta piti epätodennäköisenä, koska ongelma ei ollut ilmennyt aiemmin eikä tapauksen jälkeen. Veloitusten syynä saattoi olla se, että viestin vastaanottajan viestikeskus ei ollut lähettänyt kuittausta viestin saapumisesta lähettävälle keskukselle. Koska operaattori ei esittänyt näyttöä siitä, että kyse ei ollut verkon virheellisestä toiminnasta, lautakunta katsoi, että kuluttajan piti maksaa vain yhdestä viestistä.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.