TAVARAT HÄVISIVÄT LAIVAN HYTISTÄ

Matkustajien tavaroita (neljä olutkoria, virvoitusjuomakori ja kuljetuskärry) hävisi 23 tunnin risteilyllä hytin siivouksen aikana, vaikka he itse olivat hytissä. Siivooja oli jättänyt hytin oven auki wc:tä siivotessaan, jolloin valmiiksi pakattu kärry oli ajellut tiehensä. Matkalaiset vaativat laivayhtiöltä korvauksen menetyksestään. Laivayhtiö ei mielestään ollut korvausvastuussa matkan aikana kadonneista tavaroista.

Kuluttajariitalautakunta suositti yhtiötä maksamaan vahingonkorvauksena anastettujen tavaroiden arvon, koska tavarat olivat kadonneet sinä aikana, kun hytin ovi oli ollut siivouksen vuoksi auki. Siivooja oli menetellyt huolimattomasti mahdollistaessaan tavaroiden anastuksen. Matkustajien pitää kyllä huolehtia tavaroidensa turvallisesta säilytyksestä laivalla. Laivan henkilökunnan velvollisuus on kuitenkin huolehtia siitä, että matkustajien tavarat ovat turvassa hyttien siivouksen tai vastaavien huoltokäyntien aikana. Matkustajilla on myös oikeus luottaa siihen, että näin tehdään.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.