Sovitettu vai käytetty?

Asiakas tilasi verkkokaupasta uimapuvun. Se osoittautui liian suureksi, kun hän sovitti sitä kotona alusvaatteiden päälle. Asiakas kertoi lähettäneensä puvun virheettömänä takaisin myyjälle. Myyjä ei suostunut palauttamaan uimapuvun hintaa tai postimaksuja, sillä puku oli liattu.

Uimapuvussa oli hilsettä ja kuivuneen deodorantin näköisiä jälkiä. Kuluttajalla on etämyynnissä oikeus palauttaa käytettykin tavara, mutta myyjä saa vähentää palautussummasta tavaran arvon alenemisen. Asiakkaan palauttamaa uimapukua ei kuitenkaan ostaisi enää kukaan, joten hintaa ei tarvinnut palauttaa yhtään.

Kommentit (2)

Oikein, että ei hyvitetty. Ei ole kauppiaan vika jos asikas ei osaa sovittaa vaatetta likaamatta sitä. Kukaan ei halua ostaa liattua vaatetta. Vastuu on aina asiakkan esim. Jo asiakas rikkoo kaupassa maljakon ei syy ole kauppiaan. Maalaisjärjen mukaan minä asikkaana olen velvollinen korvaamaan rikkoutuneen maljakon.

Täysin selvä asia ja niin selvä, että koko edellinen kommentti on täysin turhaa tekstiä.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.