Ruokamyrkytys pilasi loman

Nelihenkinen perhe lomaili Rodoksella täysihoitohotellissa. Yksi heistä sai ruokamyrkytyksen, perheen mielestä hotellin ruuasta. He eivät halunneet enää syödä hotellin ravintolassa. Matkanjärjestäjän olisi heidän mielestään pitänyt ohjata heidät toiseen hotelliin. Kun se ei tehnyt tätä, matkustajat päättivät palata kotiin viikkoa aikaisemmin. He vaativat 7 454 euron matkasta 3 500 euron hinnanalennusta.

Matkanjärjestäjä oli selvittänyt perusteellisesti, miten hotellin ruokahygieniaa ylläpidettiin ja valvottiin. Tähän sisältyi sertifiointeja, testausta, henkilökunnan koulutusta sekä paikallisten viranomaisten valvontaa. Selvitys oli uskottava. Ei voitu todeta, että matkanjärjestä tai hotelli olisi toiminut huolimattomasti. Matkustajat eivät olleet edes vaatineet hotellin vaihtoa. Hinnanalennusta ei tullut.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.