Peruttu tilaus tuli perille

Asiakas tilasi netistä elokuvia. Toimitusajaksi luvattiin 1-8 päivää, mutta tuotteet eivät tulleet 12 päivässäkään. Ostaja perui tilauksen. Kun peruutuksesta oli kulunut 10 päivää, tuotteet tulivat. Asiakas ei enää halunnut elokuvia ja palautti ne. Myyjä ei korvannut palautuskuluja. Lisäksi asiakkaalle koitui puhelinkuluja sekä ennen että jälkeen peruutusta.

Tuotteet lähetettiin peruutuksesta huolimatta, joten 8,10 euron palautuskulut piti korvata asiakkaalle. Ennen peruutusta tehdyistä puheluista asiakkaan piti maksaa. Puhelinnumeron hinta ylitti kuitenkin lain salliman enimmäishinnan, ja siksi erotus piti palauttaa asiakkaalle. Palautuksen jälkeiset puhelinkulut piti korvata kokonaan, koska ne olivat johtuneet yrityksen virheestä. Myyjän piti maksaa asiakkaalle 79,90 euroa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.