Mitä tarkoittaa tyytyväisyystakuu?

Asiakas oli tyytymätön näöntarkastukseen sekä silmä- ja aurinkolaseihin, jotka olivat maksaneet yhteensä 1 050 euroa. Laseja korjattiin moneen kertaan, mutta lopulta asiakas vaati kaupan purkua tyytyväisyystakuuseen vedoten. Optikkoliike pidätti tyytyväisyystakuuehtojen mukaisesti hinnasta 30 prosenttia eli 368 euroa.

Näöntarkastuksessa ei todettu virhettä. Liike ei kuitenkaan ollut kertonut tyytyväisyystakuun sisältöä eli sitä, että kaupanpurkutilanteessa pidätettäisiin 30 prosenttia hinnasta. Asiakkaalla oli siis oikeus luottaa siihen, että kaupan purku oli mahdollista. Liikkeen piti palauttaa pidättämänsä summa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.