Myyjä ja kuluttajariitalautakunta eivät voineet arvioida mustikoiden virheellisyyttä pelkän kuvan perusteella.
RIITA
Asiakas tilasi kaksi laatikollista mustikoita hintaan 100 euroa. Ne kuljetettiin hänen kotiovelleen 5 euron lisämaksusta. Asiakas teki heti reklamaation toisesta laatikollisesta, jonka mustikat olivat hänen mielestään todella huonolaatuisia.
Myyjä ehdotti laatikon pois hakemista, mutta asiakas ei suostunut tähän, koska arveli marjojen olevan kuitenkin syömäkelpoisia. Kun hän kaksi viikkoa myöhemmin otti pakastamastaan erästä mustikoita puuron sekaan, rasiasta löytyi hänen mukaansa soraa. Hän vaati myyjää palauttamaan toisen laatikollisen hinnan eli 50 euroa.
Myyjä kiisti vaatimuksen. Asiakkaalle ehdotettiin useampaan kertaan rahojen palautusta tuotteen palautusta vastaan, mutta asiakas ei suostunut palauttamaan mustikoita. Myyjä ei näin ollen voinut tutkia väitteitä mustikoiden huonolaatuisuudesta.