LASKUT ON MAKSETTAVA AJALLAAN

Puhelinyhtiö lähetti asiakkaalleen muistutuksen maksamattomasta laskusta ja peri 7,5 euron muistutusmaksun. Asiakas maksoi laskun, mutta vähensi siitä ja seitsemästä seuraavasta laskusta mielestään aiheettoman muistutusmaksun. Puhelinyhtiö sulki lopulta liittymän. Asiakas valitti aiheutuneista kustannuksista.

Kuluttajariitalautakunnan mukaan puhelinyhtiö oli toiminut sopimuksen mukaisesti. Yleisten sopimusehtojen ja hinnaston mukaan puhelinyhtiöllä oli oikeus periä 7,5 euron viivästysmaksu. Asiakas oli vastoin sopimusta vähentänyt maksun. Kun maksamaton lasku ylitti 50 euroa, puhelinyhtiöllä oli oikeus sulkea liittymä. Asiakkaan oli silti maksettava perusmaksunsa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.