Kalliita puheluita

Asiakas soitti kahtena päivänä numeropalveluun, yhteensä viisi kertaa. Hän järkyttyi saatuaan lähes 74 euron laskun. Asiakas ei ollut saanut soittaessaan ilmoitusta puheluiden hinnasta. Yrityksen mukaan hinnat olisivat selvinneet maksuttomasta palvelunumerosta tai yrityksen verkkosivuilta. Yrityksen mielestä hintatietoja ei tarvinnut tällaisessa tapauksessa antaa, eikä hinta ollut kohtuuton.

Yrittäjän käsitys, ettei hintaa tarvitsisi ilmoittaa, oli väärä. Siitä huolimatta sopimus sitoi asiakasta, hinnasta ei vain ollut sovittu. Hinta oli 89–99 senttiä kymmeneltä sekunnilta, ja asiakkaan puhelut maksoivat 10,50–19,60 euroa kappale. Puheluiden hintojen kohtuullisuutta arvioitiin yksittäin. Hinnat eivät olleet kohtuuttomia, joten asiakkaan piti maksaa ne.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.