HUOLTOLIIKE EI KERTONUT KORJAUSTARPEESTA

Auton jakohihna katkesi 6,5 vuotta asennuksen jälkeen. Katkeaminen aiheutti moottorivian. Auton omistaja katsoi autoa huoltaneen merkkiliikkeen olevan vastuussa moottorin korjauskuluista, koska liike ei ollut kertonut hihnan vaihtotarpeesta määräaikaishuoltojen yhteydessä. Liike vetosi siihen, että vaihtotyö oli tilattava aina erikseen.

Liikkeen olisi pitänyt huomata, että hihna pitää vaihtaa ja ilmoittaa siitä asiakkaalle. Koska autoa oli huollettu säännöllisesti, lautakunta piti uskottavana, että omistaja olisi vaihdattanut hihnan, jos olisi tiennyt sen olevan tarpeellista. Huoltoliikettä suositettiin korvaamaan korjauskulut. Summassa otettiin kuitenkin huomioon se, että moottori tuli korjauksessa parempaan kuntoon kuin se oli ollut ennen rikkoutumista.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.