HUKKAREISSU LENTOKENTÄLLE

Lentoyhtiö peruutti lennon vedoten huonoon säähän. Matkustaja sai takaisin lipun hinnan, mutta ei vaatimaansa korvausta turhasta matkasta lentokentälle. Ilmailulaitoksen selvityksen mukaan sääolot eivät estäneet liikennöintiä kyseisellä kentällä, joskin kiitotie oli ollut lähtöaikaan erittäin liukas. Sään parannuttua lento olisi voitu järjestää viivästyneenä, mutta tuolloin lentohenkilöstön työtunnit olivat tulleet täyteen.

Lautakunnan mielestä yhtiön olisi tullut pyrkiä järjestämään korvaavaa henkilökuntaa tai korvaava lento. Koska yhtiö ei ollut ryhtynyt kaikkiin toimiin, joita siltä kohtuudella voitiin edellyttää, matkustajalla oli oikeus korvaukseen hyödyttömiksi käyneistä kuluistaan.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.