Taksi väärässä osoitteessa

Asiakkaat tilasivat taksin ja antoivat välityskeskukselle väärän osoitteen. Taksi huristeli paikalle, mutta asiakkaita ei näkynyt missään. Kuljettaja odotteli aikansa turhaan ja lähti pois. Taksiyritys lähetti välityskeskuksen neuvomana asiakkaille 70,40 euron laskun 30 kilometrin turhasta ajosta, odotusajasta ja laskutus­lisästä. Asiakkaiden mielestä lasku oli liian suuri. Heidän mielestään oikea korvaus olisi korkeintaan menetetty työaika, arviolta 20 minuuttia, joka hinnaston mukaan olisi noin 16 euroa.

Taksiyrityksen mielestä asia oli jo sovittu asiakkaan kanssa niin, että asiakkaat maksavat puolet laskusta eli 35 euroa. Asiakkaat puolestaan kiistivät, että asia olisi sovittu. Taksiyritys ei voinut todistaa sovintoa. Taksiyritys oli kuitenkin edelleen valmis sopimaan asian 35 euron korvauksella. Vahinko ei ollut ainakaan pienempi kuin 35 euroa, kun otettiin huomioon ajon määrä, odotusaika ja se, että yritykselle oli koitunut kuluja asian selvittämisestä ja laskun laatimisesta. Kuluttajien piti maksaa yritykselle 35 euroa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.