PERUSTEETONTA LASKUTUSTA AIKUISVIIHDEPALVELUISTA

Kuluttaja soitti Keltaisen Pörssin henkilökohtaista –palstalta löytyneeseen matkapuhelinnumeroon. Ilmoituksessa ei ollut mainittu, että kyseessä oli maksullinen aikuisviihdepalvelunumero. Soittaja valittikin saamistaan puhelumaksuista ja vaati lisäksi korvausta asian selvittelyyn kuluneesta ajasta.

Voidakseen vaatia puhelinliittymän haltijalta maksun tämän liittymästä tilatusta maksullisesta puhelinpalvelusta, laskuttajan on osoitettava sopineensa palvelusta liittymän haltijan kanssa, huomautti kuluttajariitalautakunta. Liittymän haltija oli kiistänyt sopimuksen olemassaolon eikä laskuttaja ollut kyennyt näyttämään sopimusta. Sen vuoksi laskutus oli perusteeton. Kuluttaja ei kuitenkaan saanut korvausta asian selvittelyyn käyttämästään ajasta, koska hän ei ollut osoittanut asiasta aiheutuneen taloudellista vahinkoa eikä vapaa-ajan menetystä pidetä Suomen oikeusjärjestyksen mukaan korvattavana vahinkona.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.