Hotelli harmitti

Matkustaja osallistui Intian kiertomatkalle, johon sisältyi 12 yöpymistä. Hänet majoitettiin kahdeksi yöksi eri hotelliin kuin matkaohjelmassa oli ilmoitettu. Hän huomasi hinnastoista, että hotellien hintaero oli 77 euroa. Hän vaati erotusta matkajärjestäjältä. Toteutunut hotelli oli hänen mielestään heikompitasoinen kuin luvattu, ja luvatussa olisi ollut parempaa ruokaa. Toteutuneen hotellin uima-allas oli likainen ja vieressä rakennustyömaa. Matkanjärjestäjä tarjosi hyvän tahdon eleenä 25 euroa, mitä asiakas ei hyväksynyt.

Jos hotellin vaihto tarkoittaa matkustajan kannalta heikennystä alkuperäiseen sopimukseen nähden, on hänellä oikeus hyvitykseen. Tässä tapauksessa kumpikin hotelli oli sekä paikallisen että Hotels.comin luokituksen mukaan 4–5 tähden hotelleja, vaikka listahinnoissa oli eroja. Kuluttajan maksamassa hinnassa ei ollut eritelty yöpymisten hintoja erikseen. Matkustajalla ei ollut oikeutta hinnaneroon. Hän sai kuitenkin hinnanalennusta 50 euroa, koska uima-allas oli ollut likainen ja vieressä oli rakennustyömaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.