Häiritsevä kanssamatkustaja

Lentomatkustaja oli matkalla Helsingistä Bangkokiin. Viereisellä paikalla istunut humalainen mies häiritsi naismatkustajaa. Mies nousi toistuvasti paikaltaan ja koski naisen hiuksiin, olkapäähän ja käteen kielloista huolimatta. Nainen valitti käytöksestä matkustamohenkilökunnalle, joka järjesti naiselle toisen istumapaikan. Loppumatka sujui hyvin. Jälkikäteen nainen alkoi ajatella, että henkilökunta oli suhtautunut häneen vähättelevästi. Hän vaati lennon hinnan palauttamista ja 5 000 euron korvausta traumaattisesta kokemuksesta ja haitasta.

Lentoyhtiö on vastuussa matkustajien turvallisuudesta, ja matkustamohenkilökunnan on tarvittaessa puututtava matkustajien asiattomaan käytökseen. ­Henkilökunta oli puuttunut tilanteeseen viipymättä ja järjestänyt matkustajalle toisen istumapaikan. Matkustaja oli itse lennon jälkeen palautteessaan todennut, että matkustamohenkilökunta oli toiminut erittäin hyvin. Lentoyhtiö oli huolehtinut matkustajan hyvinvoinnista asianmukaisesti. Matkustajalle ei ollut aiheutunut korvattavaa vahinkoa.

Kommentit (1)

Kaikkea sitä kuulee, kun riittävän kauan on elänyt tällä telluksella.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.