ALENNUSPROSENTTIEN LASKEMINEN

Asiakkaan mielestä kalustetarjouksen jokainen alennus (paljousalennus 25 %, kausi-/varhaistilausalennus 8 %, nopeusalennus 5 % ja käteisalennus 2 %) olisi pitänyt laskea vähentämättömästä kalusteiden yhteishinnasta eikä alenevasta hinnasta.

Kuluttaja-asiamies totesi kuluttajariitalautakunnalle markkinoinnin osalta antamassaan lausunnossa, että hinnat on ilmoitettava markkinoinnissa selkeällä ja yksiselitteisellä sekä kuluttajan kannalta helposti ymmärrettävällä tavalla. Ensisijainen hintatieto eli maksettava hinta oli merkitty tarjoukseen selkeästi ja myös alennusten yhteenlaskettu summa. Sen sijaan alennusprosentin selville saamisessa saattoi tulla ongelmia. Lautakunta ei suosittanut hyvitystä, koska tiedot erityyppisistä hinnanalennuksista oli merkitty sekä tarjoukseen että esittelykirjaan, jonka asiakas oli saanut ennen tarjouksen hyväksymistä. Asiakas oli tilauksellaan hyväksynyt kalusteiden lopullisen hinnan eikä hänen vaatimuksensa näin ollen mennyt läpi.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.