Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Lukijakysymys: Pitääkö yritykselle voida valittaa kirjallisesti?

Julkaistu: 21.11.2023

Kuluttajaneuvoja neuvoi lähettämään kirjallisen reklamaation. Jotkut yritykset eivät kuitenkaan kerro sähköpostiosoitetta tai verkkolomaketta, johon reklamaation voisi lähettää.

Lukija kysyi Kuluttajassa 6/2023, mitä tehdä, jos käyttöohjetta ei ole suomeksi. Vastauksessa KKV:n kuluttajaneuvonta ohjeisti tekemään myyjälle kirjallisen valituksen ja jättämään itselleen viestistä kopion.

Mutta entä jos reklamaatiota ei voi tehdä kirjallisena? Yritin tehdä reklamaatiota, koska ostamani laitteen mukana ei tullut suomenkielisiä ohjeita. Yritykseen ei ole sähköpostiosoitetta tai verkkolomaketta julkisesti saatavilla. Yksityisasiakas voi soittaa maksulliseen palvelupuhelimeen tai jonottaa chatissa. Onko tämä sallittua?

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

kirjallinen valitus

kirjallinen valitus yritykselle

reklamaatio

valitusoikeus