Kanta-asiakkuus vaatii kuluttajan suostumuksen
Tokmannin verkkokaupassa asioinut kuluttaja hämmästyi tekstiviestiä, joka koski hänen kanta-asiakkuuttaan. Tokmannin mukaan asiakasta ei rekisteröidä kanta-asiakkaaksi automaattisesti.
Asiakas oli tilaamassa Tokmannin verkkokaupasta ilmastointilaitetta. Kassalle päästyään hän kuitenkin totesi, ettei kaupassa ollut hänelle sopivaa maksutapaa. Hän jätti kaupat tekemättä.
Pian kuluttaja sai Tokmannilta tekstiviestin, jossa häntä kehotettiin viemään rekisteröitymisensä loppuun, jotta hän voi ”nauttia Tokmanni Klubin halvoista hinnoista”. Hän oli antanut tilausta tehdessään muun muassa puhelinnumeronsa, mutta häneltä ei ollut erikseen kysytty suostumusta kanta-asiakasjäsenyyteen.
kanta-asiakas
kanta-asiakkuus
maksutapa
Tokmanni
Verkkokauppa