Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Lukijakysymys: Onko virhevastuu voimassa myös sähköisellä kuitilla?

Julkaistu: 18.05.2021

Reklamointi vaatii yleensä ostokuitin. Mutta miten pitää toimia, jos rikkoutuneen kodinkoneen osti asunnon edellinen omistaja ja ostoksesta on olemassa vain sähköinen kuitti?

Virhevastuu- ja takuuasioiden hoito on todella hankalaa, jos kyseessä on esimerkiksi jääkaappi, jonka on ostanut asunnon edellinen omistaja, ja kuittiin on päätynyt hänen nimensä. Jos kodinkoneliikkeellä on sähköinen kuittijärjestelmä, he voivat vedota yleiseen tietosuoja-asetukseen ja kieltäytyä luovuttamasta kuittia ilman alkuperäisen ostajan yhteydenottoa. Eikö virhevastuun pitäisi olla laite- eikä henkilökohtainen?

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

Kuitti

reklamaatio

sähköinen kuitti

takuu

Virhevastuu