Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Näin tunnistat luotettavan nettikaupan – tarkista nämä 6 asiaa

Julkaistu: 09.02.2018

1. Käyttäjien kokemukset. Keskustelupalstoilta selviää, mitä kaupassa asioineet ovat siitä mieltä. Ostajien arvioita löytyy myös esimerkiksi Trustpilot-sivustolta.

2.  Yhteystiedot. Yrityksen tulee kertoa selkeästi osoitteensa, puhelinnumeronsa ja yhteydenottotavat. Pelkkä postilokero- tai sähköpostiosoite ei riitä.

3. Selkeä hinnoittelu. Luotettava verkkokauppa kertoo kokonaishinnan veroineen ja ilmoittaa toimituskulut selvästi.

4. Ymmärrettävät ehdot. Myyjä kertoo toimitusajan ja -ehdot sekä antaa tietoa peruutusoikeudesta, palautuksesta ja reklamoinnista. Tarvittaessa myyjän tavoittaa lisäkysymyksiä varten.

5. Luottokortti kelpaa. Kannattaa varoa, jos kaupassa voi maksaa vain pankkisiirrolla. Luottokortti on turvallinen, koska maksunpalautusta voi vaatia luottokorttiyhtiöltä, jos tilaus ei saavu. Sama koskee esimerkiksi maksunvälityspalvelu PayPalia. Verkossa maksaminen on turvallista, jos verkko-osoitteen alun http muuttuu muotoon https ja ruudun alareunassa näkyy lukkosymboli.

6. Ei ihmetarjouksia. Hälytyskellojen tulee soida, jos hinta kuulostaa aivan liian hyvältä ollakseen totta.

Lähde: Euroopan kuluttajakeskus

Lue myös: Kosmetiikkaa puolet halvemmalla

luotettava

luottokortti

Verkkokauppa

vinkit