Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Lentovalitusten kasvu tyssäsi koronaan

Julkaistu: 12.05.2021

Matkustajalla on oikeus vakiokorvaukseen, jos lento peruuntuu tai on vähintään kolme tuntia myöhässä. Finnairia koskevia valituksia käsiteltiin kuluttajariitalautakunnassa viime vuonna 386 kertaa.

Lentoja koskevien valitusten osuus kuluttajariitalautakunnassa on kasvanut vuosi vuodelta. Vuonna 2014 noin 12 prosenttia kaikista lautakunnan käsittelemistä tapauksista liittyi lentoihin, ja vuonna 2019 osuus oli kasvanut jo yli 22 prosenttiin.

Viime vuonna matkailu pysähtyi, ja se näkyi tietysti myös lautakunnassa: uusien lentotapauksien määrä lähes puolittui 827:ään.

Viime vuonna lautakuntaan tulleista uusista tapauksista selvä enemmistö koski nimenomaan lentojen peruutuksiin liittyviä epäselvyyksiä. Korona-ajan valitusten tarkempaa sisältöä voi kuitenkin analysoida vasta myöhemmin, koska käsittelyajat ovat pitkiä.

Haluatko jatkaa lukemista?

Osta pääsy tähän sisältöön tai kirjaudu sisään.

finnair

korvaus

Kuluttajariitalautakunta

lentäminen

lento

Lentokone

lentoyhtiö

matkustaminen

Matkustus

Musta lista

myöhästyminen

Riita