Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Mitä tehdä jos autokorjaamo ei saanut autoa korjattua? Otimme selvää.

Julkaistu: 16.09.2020

Auton korjauskierre voi kestää pahimmillaan viikkoja tai kuukausia. Tällaisia tapauksia käsitellään runsaasti kuluttajariitalautakunnassa. Mitä tilanteessa voi tehdä?

Oli kysymys mistä tahansa huoltotoimesta, kannattaa aina ensin tehdä kirjallinen sopimus, jossa on mainittu ainakin tehtävä työ, hinta ja työn valmistumisaika. Myös sijaisautosta sopiminen kannattaa. Tämä estää riitoja ja helpottaa mahdollisia ­jatkoselvittelyjä. Näin neuvoo auton huolto- ja korjausjaoston esittelijä Ari Punakivi kuluttajariitalautakunnasta.

Jos vika on selvä, vaikkapa katsastuksessa todettu alatukivarren laakeroinnin vaurioituminen, ja työ viivästyy sovitusta, kuluttajalla voi olla oikeus vahingonkorvaukseen. Korvausta voi yleensä saada vain viivästyksen aiheuttamista välittömistä vahingoista – esimerkiksi matkakuluista tai sijaisauton kustannuksista.

Haluatko jatkaa lukemista?

Osta pääsy tähän sisältöön tai kirjaudu sisään.

asennusvirhe

Auto

autohuolto

auton korjaus

Huolto

korjaus

Vahingonkorvaus