Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Kirjoitusvirhe kadotti hotellivarauksen – matkatoimisto velvoitettiin palauttamaan rahat

Kun varausta ei löytynyt järjestelmästä, asiakkaat jättivät hotellin käyttämättä. Lautakunta katsoi, että vastuu kuuluu matkatoimistolle.
Julkaistu: 07.10.2025
Henkilö ojentaa avainkortin toiselle henkilölle.

Kun varausta ei löytynyt järjestelmästä, asiakkaat jättivät hotellin käyttämättä. Lautakunta katsoi, että vastuu kuuluu matkatoimistolle.

RIITA

Asiakkaat varasivat ja maksoivat hotellihuoneen neljäksi yöksi hintaan 590,64 euroa. He syöttivät epähuomiossa varaussivustolle virheellisen sähköpostiosoitteen eivätkä siksi koskaan saaneet varausvahvistusta. Varausta ei löytynyt myöskään matkatoimiston järjestelmästä. Asiakkaat vaativat käyttämättä jääneen majoituksen hinnan palauttamista.

Matkatoimisto kiisti vaatimuksen. Sen mukaan hotelli ei sallinut poikkeuksellista varauksen hyvittämistä, vaan pitäytyi alkuperäisissä, sitovissa varausehdoissa.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

matkustaminen

Ratkaisuja riitoihin