Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Myyjä konkurssiin, hyvästit rahoille?

Julkaistu: 28.10.2020

Jos tilaamaasi tuotetta ei kuulu, ja yritys on mennyt nurin, et saa välttämättä rahojasi takaisin edes kuluttajariitalautakunnan päätöksellä. Ongelman voi välttää maksamalla luottokortilla.

Kuluttajariitalautakunnan tapauksista voi usein lukea, miten kuluttaja on kauan ja turhaan yrittänyt saada yhteyttä yritykseen. Puheluihin ja sähköposteihin ei kuulu vastausta, jolloin kuluttaja päätyy ottamaan yhteyttä kuluttajaviranomaisiin. Usein mykäksi heittäytyneet yritykset eivät kuitenkaan vastaa edes viranomaisten yhteydenottoihin. Yritys on saattanut mennä konkurssiin tai lopettaa muuten vaan. Etenkään pienet yritykset eivät välttämättä tiedota kohtalostaan mitenkään.

Kuluttajalle voi nousta tällaisessa tilanteessa hiki otsalle. Jos verkko­kaupassa maksettua läppäriä ei kuulu tai ilmalämpöpumpun takuukorjaus on tekemättä, menetetty rahamäärä voi olla suuri.

Haluatko jatkaa lukemista?

Osta pääsy tähän sisältöön tai kirjaudu sisään.

konkurssi

luottokortti

Verkkokauppa