Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Potilas pyysi uusimaan reseptin Omakannassa, mutta pian tekstiviestit kertoivat ristiriitaista tietoa

OmaKanta-palvelussa uusituista lääkeresepteistä tuli kaksi tekstiviestiä. Toisen mukaan yksi lääke oli uusittu, toisen mukaan toista lääkettä ei uusittu. Todellisuudessa molemmat reseptit uusittiin.
Julkaistu: 25.10.2025
Henkilö käyttämässä tietokonetta ja puhelinta.

OmaKanta-palvelussa uusituista lääkeresepteistä tuli kaksi tekstiviestiä. Toisen mukaan yksi lääke oli uusittu, toisen mukaan toista lääkettä ei uusittu. Todellisuudessa molemmat reseptit uusittiin.

OmaKanta on Kelan ylläpitämä valtakunnallinen verkkopalvelu, jossa voi vahvan tunnistautumisen jälkeen tarkastella omia potilaskirjauksiaan ja esimerkiksi pyytää reseptin uusinnan.

Kuluttajan tietoon tuli tapaus, jossa henkilö lähetti uusimispyynnön kahdesta reseptistä OmaKannassa. Hänelle tuli tekstiviesti-ilmoitus vain yhdestä hyväksytysti uusitusta reseptistä. Toisesta tuli viesti ”Reseptiä ei ole uusittu” ja pyyntö olla yhteydessä terveydenhuoltoon.

Haluatko jatkaa lukemista?

Osta pääsy tähän sisältöön tai kirjaudu sisään.

Omakanta

palvelut