Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Lippupiste uhmaa kuluttajariitalautakunnan suositusta – ei palauta palvelumaksua, vaikka tapahtuma perutaan

Julkaistu: 31.01.2022

Suosituksen mukaan lipunvälittäjän pitää palauttaa koko lipun hinta, kun tilaisuus joudutaan perumaan. Lippupiste katsoo noudattavansa kuluttajaviranomaisen ohjeita.

Lipunvälittäjä Lippupiste on päättänyt olla noudattamatta Kuluttajariitalautakunnan suositusta, jonka mukaan lipunvälittäjän on palautettava kuluttajalle lipun hinta kokonaisuudessaan, kun tapahtuma peruuntuu tai siirtyy kuluttajasta riippumattomista syistä.

Asia käy ilmi Kuluttajan näkemästä viestinvaihdosta Lippupisteen asiakaspalvelun ja asiakkaan välillä.

Asiakas halusi palauttaa Lippupisteen palvelupisteestä ostamansa liput tapahtumaan, joka siirtyi vuodella eteenpäin koronarajoitusten takia. Asiakas oli maksanut lipuista Lippupisteen veloittaman palvelumaksun.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Kuluttajariitalautakunta

Lippu

Lippupiste

pääsylippu

Palvelumaksu

Tapahtuma