Lukijakysymys: Kerrotaanko kuluttajaneuvonnan hinta tarpeeksi selvästi?
Kuluttajaneuvontaan soitettu puhelu ei ole maksuton, vaikka neuvontaa ylläpitää valtion virasto.
Soitin Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan. Puhelusta veloitettiin yllättäen palvelumaksuja. Neuvonnan nettisivulla sanotaan: ”Soittaminen ja jonotus KKV:n 0295-alkuisiin numeroihin maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun. Taksa määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Aikaperusteisen maksun lisäksi operaattori voi veloittaa myös puhelun aloitusmaksun. Soittaminen ei yleensä sisälly ns. puhepaketteihin.” Soittaessa ei voi mitenkään tietää, miten iso lasku tulee. Eikö tämä ole kohtuutonta viranomaispalvelua?
Hinta
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Kuluttajaneuvonta
Puhelu
puhelun hinta