Uusi ilme, tuttu sisältö
Kuten ehkä kannesta jo huomasitkin, olemme päivittäneet Kuluttajan ulkoasua modernimmaksi. Uudistus jatkuu myös seuraavassa numerossa.
Vaikka olemme kohentaneet lehden ulkoasua, sisältömme tulevat olemaan jatkossakin ennallaan. Keskitymme laadukkaisiin ja kattaviin tuotetesteihin sekä silmiä avaaviin artikkeleihin.
Emme julkaise lainkaan mainoksia painetussa lehdessämme. Monessa muussa aikakauslehdessä esimerkiksi takasivu on erinomainen ja näkyvä mainospaikka. Meillä takasivu – tai mikään muukaan sivu – ei ole myytävänä mainostajille. Emme myy mainostilaa myöskään verkkosivuillemme, joten lukijana saat aina rauhallisen lukukokemuksen, ilman että vilkkuvat ja välkkyvät mainokset häiritsisivät artikkelin lukemista.
Tässä numerossa olemme testanneet robotti-imurit, akkuporakoneet ja astianpesuaineet. Lisäksi olemme julkaisseet verkkosivuillamme esimerkiksi sauvasekoitintestin, bluetooth-kuuloketestin sekä pölynimurin ja kahvinkeittimen ostajan oppaat. Kaikki verkkosisältömme ovat tilaajiemme luettavissa.
Verkossa pystymme julkaisemaan myös testeistämme laajempia versioita kuin painetussa lehdessä. Painetussa lehdessä sivun koko määrittelee esimerkiksi taulukon suurimman koon. Netissä vastaavaa rajoitusta ei ole, joten pystymme julkaisemaan verkossa huomattavastikin painettua lehteä kattavammat mittaustulokset. Kaikissa painetun lehden testeissämme on mukana qr-koodi, joka vie saman testin verkkoversioon.
Esimerkiksi tämän lehden porakonetestin verkkoversio pitää sisällään pienten ja suurten akkuporakoneiden lisäksi myös akulliset iskuporakoneet, sekä tietenkin printtilehteä laajemmat ja tarkemmat mittaustulokset.
Testien lisäksi tässä numerossa käsittelemme muitakin rahanarvoisia asioita. Esimerkiksi Halvalla hyvää -artikkelissa kerromme kauppojen punalaputetuista alennustuotteista, ja 10 kysymystä verovähennyksistä -artikkelissa kerromme, miten korona-ajan etätyöläinen voi säästää rahaa täyttämällä veroilmoituksen oikein.
Ossi Jääskeläinen Kirjoittaja on Kuluttajan päätoimittaja