Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Lento peruttiin, rahoja ei kuulu takaisin – kuluttajalta kysytään nyt kärsivällisyyttä, sillä varaussivustojen korvausajat ovat venyneet

Julkaistu: 15.03.2021

Kuluttajaviranomaisilla ei ole juurikaan keinoja nopeuttaa luvattujen hyvitysten saamista. Alkuvuonna varaussivustoista on tullut jopa 15 valitusta viikossa.

Suomalaisilla on ollut vaikeuksia saada takaisin koronan vuoksi peruttujen lentojen maksuja matkavaraussivustoilta.

Varaussivustoihin liittyvät yhteydenotot lähes nelinkertaistuivat vuonna 2020 edellisvuoteen nähden, eikä niiden määrä ole suinkaan vähentynyt alkuvuonna, kerrotaan Euroopan kuluttajakeskuksen (European Consumer Centre, ECC) Suomen toimipisteestä.

ECC tarjoaa neuvontaa ja riita-apua EU-alueen rajat ylittävän kaupan kuluttajakysymyksissä.

Vuonna 2020 varaussivustoja koskevia yhteydenottoja tuli yhteensä 488 kappaletta. Vuonna 2019 määrä oli 137. Tänä vuonna yhteydenottoja oli tullut 5. maaliskuuta mennessä jo 130 kappaletta.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

finnair

korvaukset

lennon peruutus

lentäminen

lento

lentojen peruutukset

lentolippu

lentoyhtiö

matka

Supersaver

Travellink

Varaussivusto