Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Kauneusklinikan ”ilmaisista hoidoista” satelee vieläkin valituksia

Julkaistu: 24.05.2021

Kuluttajaviranomainen on puuttunut Ainola-klinikan markkinointiin jo kahdesti. Korona-aikana kiistoja syntyy hoitosopimusten purkamisista.

Helsinkiläisen kauneusklinikka Ainolan toimintaan liittyvät ongelmat jatkuvat, vaikka kuluttajaviranomainen on jo kahdesti puuttunut yrityksen markkinointitapoihin.

Syyskuussa 2017 kuluttaja-asiamies katsoi, että klinikka on toiminut kuluttajansuojalain vastaisesti tarjottuaan asiakkailleen ”ilmaisia kasvohoitoja”. Hoidot olivat käytännössä tuote-esittelyjä ja myyntitilaisuuksia. Kuluttaja-lehti kirjoitti klinikan ilmaisista hoidoista elokuussa 2017.

Kuluttaja-asiamies huomautti, että myyntitilaisuus ei saa tuntua asiakkaasta painostavalta. Yritys sitoutui muuttamaan markkinointitapojaan.

Sitoumuksesta huolimatta yritys jatkoi harhaanjohtavaa markkinointia. Kuluttaja-asiamies puuttui asiaan uudelleen kesäkuussa 2020 tekemässään ratkaisussa.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

Ainola

Etämyynti

harhaanjohtava markkinointi

kauneusklinikka

Markkinointi