Kauneusklinikan ”ilmaisista hoidoista” satelee vieläkin valituksia
Kuluttajaviranomainen on puuttunut Ainola-klinikan markkinointiin jo kahdesti. Korona-aikana kiistoja syntyy hoitosopimusten purkamisista.
Helsinkiläisen kauneusklinikka Ainolan toimintaan liittyvät ongelmat jatkuvat, vaikka kuluttajaviranomainen on jo kahdesti puuttunut yrityksen markkinointitapoihin.
Syyskuussa 2017 kuluttaja-asiamies katsoi, että klinikka on toiminut kuluttajansuojalain vastaisesti tarjottuaan asiakkailleen ”ilmaisia kasvohoitoja”. Hoidot olivat käytännössä tuote-esittelyjä ja myyntitilaisuuksia. Kuluttaja-lehti kirjoitti klinikan ilmaisista hoidoista elokuussa 2017.
Kuluttaja-asiamies huomautti, että myyntitilaisuus ei saa tuntua asiakkaasta painostavalta. Yritys sitoutui muuttamaan markkinointitapojaan.
Sitoumuksesta huolimatta yritys jatkoi harhaanjohtavaa markkinointia. Kuluttaja-asiamies puuttui asiaan uudelleen kesäkuussa 2020 tekemässään ratkaisussa.
Ainola
Etämyynti
harhaanjohtava markkinointi
kauneusklinikka
Markkinointi