Miksi ruokakaupoilla on tarjouksia vain mobiilisovelluksessa? Selvitimme kolmen ketjun sovellusten toimintalogiikkaa
Selvitimme S-mobiilin, K-Ruoka-sovelluksen ja Lidl Plussan toimintalogiikkaa. Kysyimme myös, miksi jotkin tarjoukset löytyvät vain mobiilisovelluksesta.
Suomessa toimivilla ruokakauppaketjuilla on kaikilla oma sovelluksensa, joissa on sekä tarjouksia että tietoja sovelluskäyttäjän ostoksista.
S-ryhmän S-mobiili, K-ryhmän K-Ruoka ja Lidlin Lidl Plus ovat ladattavissa älypuhelimien sovelluskaupoista ilmaiseksi. S-mobiilin kerrotaan olevan noin 2,4 miljoonalla S-Etukorttia käyttävällä henkilöllä, K-Ruoka-sovelluksen yli 2 miljoonalla asiakkaalla, joista aktiivisia viikkokäyttäjiä on yli 800 000, ja Lidlin sovelluksella on puolestaan 1,7 miljoonaa rekisteröitynyttä suomalaiskäyttäjää.
Selvitimme, miten mobiilitarjoukset toimivat ja voiko kauppa jopa syyllistyä asiakkaidensa eriarvoistamiseen, jos tarjouksia annetaan ainoastaan sovellusten käyttäjille.
alennus
etukuponki
K-Ruoka
Lidl Plus
Mobiilisovellus
s-mobiili
Tarjous