Yritys ei kertonut kaapeli-tv- ja internetliittymän kytköksestä
Asiakas vaati liittymämaksujen palautusta kymmeneltä kuukaudelta sekä korvauksia asian selvittelemisestä.
RIITA
Asiakas irtisanoi kaapeli-tv-liittymäsopimuksensa. Sopimuksen päätyttyä kävi ilmi, että asunnon nettiyhteys ei toiminut ilman kaapeli-tv-liittymää. Operaattori palautti liittymän ja laskutti siitä 9,30 euroa per kuukausi. Asiakas vaati yritystä palauttamaan väärin veloitetut kaapeli-tv-liittymämaksut korkoineen kymmenen kuukauden ajalta sekä maksamaan 250 euroa korvausta reklamaatiokuluina ja virheiden korjaamiseen käytetystä ajasta.
Yritys kiisti vaatimukset. Se myönsi, ettei ollut etukäteen käynyt läpi kaapeli-tv-liittymän irtisanomisen vaikutusta nettiliittymän toimintaan. Tästä virheestä asiakkaalle hyvitettiin 18,60 euroa eli lähes kahden kuukauden liittymämaksut. Lisäksi asiakkaalle hyvitettiin asiakaspalvelullisista syistä muiden palvelujen avoimia laskuja sekä asiakaspalveluun soittamisesta tulleita maksuja yhteensä lähes 100 euroa.
Ratkaisuja riitoihin
televisio