Vanhus maksoi sohvakalustosta lähes 12 000 euroa – väitti, että samaa tuotetta tarjottiin toiselle 3000 eurolla
Huonekalufirmaa arvostellaan aggressiivisesta myynnistä ja kalusteiden kaupittelusta ylihintaan. Yritys kiistää väitteet.
Kuluttaja sai vihiä huonekalukaupasta, joka painosti vanhuksen ostamaan kalusteita ylihintaan. Kyseessä on KS-Helicom oy, joka käyttää aputoiminimeä Kotimaan Sänky ja Soffa.
Pyysimme kuluttajariitalautakunnasta (KRIL) tiedot riitajutuista, joissa huonekalufirma on ollut osapuolena. Tapauksia löytyi neljä, ja ne on käsitelty lautakunnassa vuosina 2020–2024.
Jutuista kahdessa lautakunta suositti huonekaluliikettä maksamaan asiakkaalle hyvitystä. Yhdessä jutussa KRIL katsoi, että kaupan purkuun ei ollut perusteita, ja yhdessä lautakunta ei voinut antaa ratkaisusuositusta, vaikka tiedot viittasivat siihen, että iäkkäälle asiakkaalle oli myyty sohvakalusto selvään ylihintaan.
aggressiivinen myynti
huonekalukauppa
huonekalut
Kuluttajariitalautakunta