Lukijan kysymys: Miksi asiakaspalvelussa pakotetaan vastaanottamaan suoramarkkinointia?
Kuluttajalla tulee olla aito mahdollisuus valita, haluaako hän vastaanottaa suoramarkkinointia.
Julkaistu:
14.10.2025
Kuluttajalla tulee olla aito mahdollisuus valita, haluaako hän vastaanottaa suoramarkkinointia.
LUKIJAN KYSYMYS
Miksi Whirlpoolin Suomen asiakaspalveluun ei voi ottaa yhteyttä nettilomakkeella suostumatta pakolla suoramarkkinointiin? Lomakkeella on hyväksyttävä kohta, jossa ”Hyväksyn vastaanottavani markkinointiviestejä, jotka liittyvät tuotemerkkiin Whirlpool”. Onko tämä laillista? Pitäähän asiakkaan voida valita. Itse kirjoitin viestiin, että kiellän markkinointiviestit, vaikka laitoinkin ruksin suostumukseen, koska lomaketta ei voi lähettää ruksin ollessa tyhjä.
Asiakaspalvelu
Markkinointi