Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Paketti ei tullut kotiovelle – kuljetusfirma ei ollut vastuussa hyvityksestä

Kuluttajariitalautakunta linjasi, kenelle korvausvaatimus olisi pitänyt osoittaa.
Julkaistu: 05.08.2025
Paketti talon oven edessä.

Kuluttajariitalautakunta linjasi, kenelle korvausvaatimus olisi pitänyt osoittaa.

RIITA

Asiakas tilasi verkkokaupasta tavaraa kotiovelleen. Kuljetusfirma toimitti lähetyksen läheiselle noutopisteelle väittäen, että asiakkaan kotona ei ollut ketään vastaanottamassa lähetystä. Asiakkaan mukaan hän oli kotona koko toimituspäivän. Asiakas vaati 6,20 euron hinnanalennusta.

Kuljetusfirma kiisti vaatimuksen, koska ei näkemyksensä mukaan ollut sopimussuhteessa asiakkaaseen. Sen mielestä asiakkaan piti esittää vaatimuksensa verkkokaupalle, josta hän oli tehnyt tilauksen.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

kuljetuspalvelu

Ratkaisuja riitoihin