Omistajan asialla?
S-ryhmä on asiakkaittensa omistuksessa – eli 2,4 miljoonan suomalaisen. Sen tavoite on tuottaa hyötyä omistajilleen. Selvitimme, hyötyykö vihreän kortin haltija aidosti omistajuudestaan.
"Oletko omistaja”, kysyttiin S-marketin, Rosson ja ABC-asemien kassoilla muutama vuosi sitten, mikäli asiakkaalla ei ollut vihreä kortti jo valmiiksi esillä.
Näin vuoden 2015 näyttävä mainoskampanja tuotiin elävään elämään. Televisiomainoksissa isä esitteli ”perheen omistuksia” pojalleen: ravintoloita, hotelleja, huoltoasemia, kylpylöitä, ruokakauppoja ja tavarataloja.
Kampanja alleviivasi asiaa, jota ei usein tulla ajatelleeksi. Suomessa yksi päivittäistavarakaupan ketju on kansainvälisestikin aivan poikkeuksellisen vahvassa asemassa. Sen markkinaosuus päivittäistavarakaupassa on noussut 1990-luvun alun 15 prosentista yli 40 prosenttiin. Poikkeuksellista on sekin, että tämän kauppaketjun omistavat sen asiakkaat.
asiakas
asiakasomistaja
Bonus
etu
etukortti
Halpuutus
kauppa
Kauppaketju
Osuuskauppa
päivittäistavarakauppa
S-etukortti
S-ryhmä