Näistä asioista suomalaiset valittivat vuonna 2024 Euroopan kuluttajakeskukseen: muutaman maan yritykset nousevat esille
Verkosta hankittavat palvelut yllätyslaskuineen aiheuttivat ongelmia suomalaiskuluttajille vuonna 2024.
Viime vuonna Euroopan kuluttajakeskus sai kaikkiaan 2 516 yhteydenottoa Suomessa asuvilta kuluttajilta. Se pysyi samalla tasolla kuin vuonna 2023, jolloin valituksia oli 2 502 kappaletta.
Euroopan kuluttajakeskus neuvoo ja tarjoaa sovitteluapua suomalaiskuluttajille, jos heillä on maiden rajat ylittävä ongelma toisessa EU-maassa, Norjassa tai Islannissa olevan yrityksen kanssa. Euroopan kuluttajakeskukset tekevät yhteistyötä myös Ison-Britannian kansainvälisen kuluttajakeskuksen kanssa.
Kuluttajakeskus kertoo viime vuoden tilastoistaan tiedotteessaan.
ECC
Euroopan kuluttajakeskus
valitus