Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Näistä asioista suomalaiset valittivat vuonna 2024 Euroopan kuluttajakeskukseen: muutaman maan yritykset nousevat esille

Julkaistu: 22.02.2025
Sotkuinen lentokoneen matkustamo.

Verkosta hankittavat palvelut yllätyslaskuineen aiheuttivat ongelmia suomalaiskuluttajille vuonna 2024.

Viime vuonna Euroopan kuluttajakeskus sai kaikkiaan 2 516 yhteydenottoa Suomessa asuvilta kuluttajilta. Se pysyi samalla tasolla kuin vuonna 2023, jolloin valituksia oli 2 502 kappaletta.

Euroopan kuluttajakeskus neuvoo ja tarjoaa sovitteluapua suomalaiskuluttajille, jos heillä on maiden rajat ylittävä ongelma toisessa EU-maassa, Norjassa tai Islannissa olevan yrityksen kanssa. Euroopan kuluttajakeskukset tekevät yhteistyötä myös Ison-Britannian kansainvälisen kuluttajakeskuksen kanssa.

Kuluttajakeskus kertoo viime vuoden tilastoistaan tiedotteessaan.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

ECC

Euroopan kuluttajakeskus

valitus