Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Kuluttajansuojalain ”15 prosentin sääntö” tiukkenee – palvelun hinnan nousu on perusteltava asiakkaalle

Julkaistu: 06.06.2022

Kuluttajalle on tulossa myös oikeus palvelun maksuttomaan peruuttamiseen sairastumisen takia.

Kuluttajansuojalakiin esitetään muutosta, jonka mukaan palvelun hinta saa nousta korkeintaan 15 prosenttia palveluntarjoajan esittämästä arviosta. Jos esimerkiksi taksikuski tai kampaaja yrittää periä kuluttajalta yli 15 prosenttia sovittua korkeampaa hintaa, yrittäjä voi rikkoa lakia ja asiakas voi riitauttaa asian.

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

Hinta

hinta-arvio

kuluttajansuojalaki

laki

palvelu