Siirry sisältöön

Ostoskori

Ostoskori on tyhjä.

Takaisin kauppaan

Lukijakysymys: Kerrotaanko kuluttajaneuvonnan hinta tarpeeksi selvästi?

Julkaistu: 05.10.2021

Kuluttajaneuvontaan soitettu puhelu ei ole maksuton, vaikka neuvontaa ylläpitää valtion virasto.

Soitin Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan. Puhelusta veloitettiin yllättäen palvelumaksuja. Neuvonnan nettisivulla sanotaan: ”Soittaminen ja jonotus KKV:n 0295-alkuisiin numeroihin maksaa lankapuhelimesta soitettuna paikallisverkkomaksun ja matkapuhelimesta matkapuhelumaksun. Taksa määräytyy soittajan liittymäsopimuksen perusteella. Aikaperusteisen maksun lisäksi operaattori voi veloittaa myös puhelun aloitusmaksun. Soittaminen ei yleensä sisälly ns. puhepaketteihin.” Soittaessa ei voi mitenkään tietää, miten iso lasku tulee. Eikö tämä ole kohtuutonta viranomaispalvelua?

Haluatko jatkaa lukemista?

Kirjaudu sisään tai luo tili

Hinta

Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Kuluttajaneuvonta

Puhelu

puhelun hinta