Elisan Omagurun asiakas maksoi 60 euroa tyhjästä – operaattori saa laskuttaa asiantuntijapalvelusta puhelun keston mukaan, mutta palvelussa täytyy huomioida kuluttajan etu
Kuluttajalle pitää tarjota lisämaksutonta puhelinpalvelua, kun kyseessä on olemassa olevaan sopimukseen liittyvä asia.
Elisa tarjoaa erilaisten tietoteknisten ongelmatilanteiden avuksi maksullista, puheluajan mukaan laskutettavaa Omaguru-puhelinpalvelua. Kuluttajan lukija pettyi, kun hänen asiansa ei Omagurussa selvinnyt, mutta palvelusta tuli silti 60 euron lasku. Hän ihmetteli, miten palvelun saa hinnoitella siten, ettei asiakas tiedä, minkä suuruinen hintalappu tulee olemaan – hinta kun riippuu muun muassa asiakaspalvelijan kyvystä hahmottaa ongelma ja antaa siihen toimiva ratkaisu. Eikö teleoperaattorilla ole sitä paitsi velvollisuus järjestää maksutonta neuvontaa asiakkailleen palveluihinsa liittyen?
asiantuntijapalvelu
Omaguru
tietotekniikkapulma
tietotekniset ongelmat